Gazdaság
pepsi (Array)

Ennyit jelent 1 százalék: drágított a PepsiCo, ezért lettek jobbak az eredményeik

24.hu
24.hu

2017. 07. 11. 14:35

Korábban a témában:

A PepsiCo amerikai üdítő- és chipsgyártó nyeresége és árbevétele is nagyobb lett az idei második negyedévben az elemzők által vártnál, elsősorban a szénsavas italok és snack élelmiszerek magasabb árazása miatt.

A vállalat kedden azt közölte, hogy a Pepsico Észak-Amerikában 5,24 milliárd dolláros árbevételt ért el az idei második negyedévben, 2 százalékkal felülmúlva a tavalyi év azonos időszakát. Az eladási volumen stagnált, azonban az árazás 1 százalékkal emelkedett.
A PepsiCo árbevétele a június 17-én zárult negyedévben éves összehasonlításban 2,1 százalékkal, 15,71 milliárd dollárra emelkedett, amely meghaladta a 15,59 milliárd dollárt valószínűsítő elemzői várakozásokat.

Az idei második negyedévben a vállalat nettó eredménye 2,11 milliárd dollár, részvényarányosan az elemzők által várt 1,39 dollárnál magasabb, 1,46 dollár lett az egy évvel ezelőtti 2,01 milliárd dollár, részvényenkénti 1,38 dolláros adózott eredmény után.
Az idei második negyedévben egyszeri tételek nélkül pedig 1,50 dollár volt a részvényarányos adózott eredmény. A szakértők gyengébb adatra, 1,40 dollárra számítottak.

A PepsiCo idei évre vonatkozó részvényarányos eredményvárakozása jelenleg 5,13 dollár.

Az egészségtudatosság nem nekik kedvez

A Coca-Cola és kisebb vetélytársa, a Pepsi is azzal szembesül egyébként, hogy a fogyasztók világszerte egyre inkább próbálnak figyelni az egészségükre, és a szénsavas italok helyett inkább teát és gyümölcslevet isznak.

A két nagyvállalat igyekszik alkalmazkodni az új táplálkozási trendekhez, csökkentve termékeik cukor- és kalóriatartalmát, valamint az egészségtudatosabb vásárlókkal rendelkező piacokon inkább a kisebb kiszerelésű, nagyobb profitrátát biztosító termékeket részesítik előnyben és egyre inkább csökkentik a nagy kiszerelésű, akciós szénsavas üdítőitalok kínálatát.

A PepsiCo globális márkái közé tartozik egyebek között a Pepsi, a Lay’s, a Cheetos, a 7Up, a Tropicana, valamint a Gatorade sportital család.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Az ember, aki legyűrte a NAV-ot és a NER-t

Kommentek

Migrants make their way through the countryside after they crossed the Hungarian-Croatian border near the village of Zakany in Hungary to continue their trip to north on October 16, 2015. Hungary said it will shut its border with Croatia at midnight, closing a major entry point for migrants bound for northern Europe, weeks after a similar move on its Serbian frontier triggered clashes with refugees.    AFP PHOTO / HANNA SONIA / AFP PHOTO / HANNA SONIA
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.