Gazdaság

Újabb 900 járatot törölt a Lufthansa

A Lufthansa honlapján közölt rendkívüli menetrend szerint az öt Budapest és München, illetve a négy Budapest és Frankfurt között közlekedő járatpár is kimarad a pilóta-szakszervezet (Vereinigung Cockpit – VC) szerda hajnalban elkezdett 48 órás sztrájkja miatt.

A légitársaság 912 csütörtökre tervezett járatot törölt, ez 115 ezer utazót érint.

A sztrájk két napját együttvéve mintegy 1800 járat marad ki, ami több mint 215 ezer utazónak okoz nehézséget.

A Lufthansa szerdai közleménye szerint egyebek mellett ingyenes átfoglalási lehetőséggel segítik őket, a frankfurti és a müncheni repülőtér térségében pedig elővigyázatosságból lefoglaltak szerda éjszakára csaknem 4 ezer szállodai szobát a járattörlés miatt esetleg hajlék nélkül maradó utazóknak.

A csoport egészét tekintve a tervezett 3000 járat közül 2012 közlekedik csütörtökön.

Nincs egyetértés

A VC éves szinten átlagosan 3,66 százalékos béremelést kér a legutóbbi kollektív szerződés lejártával elkezdődött és 2017 áprilisáig tartó ötéves időszakra a Lufthansa, a Lufthansa Cargo és az Eurowings, illetve a Germanwings diszkont légitársaság mintegy 5400 pilótájának. A munkaadó 2,5 százalékos emelést ajánl és munkaügyi közvetítő bevonását javasolja.

A szakszervezet szerint az ajánlat a Lufthansa Csoport jelentős nyereségére tekintettel elfogadhatatlan. A munkaadó szerint az elfogadhatatlan, hogy a szakszervezet összességében 20 százalékot meghaladó béremelést követel annak a munkavállalói csoportnak, amely eleve a legnagyobb fizetést kapja a konszern dolgozói közül.

A VC a bérek ügye mellett a korai nyugdíjazási rendszer átalakításával és a menedzsment költségcsökkentési törekvéseivel kapcsolatban is konfliktusba került a Lufthansa vezetésével.

A tárgyalások először 2014 tavaszán rekedtek meg, azóta 13-szor sztrájkoltak a Lufthansa pilótái.

A legutóbbi, tavaly szeptemberi sztrájk befejezését bíróság rendelte el, arra hivatkozva, hogy VC követelései a kollektív szerződésben nem szabályozható kérdésekre is kiterjednek és részben azt a célt szolgálják, hogy az érdekképviselet nagyobb beleszólást szerezzen a diszkont üzletág működtetésének alakításában. (MTI)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik