Gazdaság

Két taxicég új okostelefonos megoldással dobbantott

Megújultak a Budapest Taxi és a City Taxi mobilalkalmazásai, amelyek iOS és Android operációs rendszert futtató mobiltelefonokon is elérhetők, számos újdonsággal – adta hírül a két cég közös közleményében. A térképes fejlesztés használatával láthatók és követhetők a taxik, az alkalmazással egy későbbi időpontra is rendelhetünk autót, értékelhetjük a sofőrt, és push üzenetet is kapunk a gépkocsi érkezéséről. A két alkalmazás a két taxistársaság összefogásának eredményeként jött létre. A fuvardíjat a bankkártyaadatok megadásával már az alkalmazásból is ki lehet egyenlíteni, és a két társaság vállalkozói által üzemeltetett mintegy 1400 taxiban továbbra is lehet készpénzzel, bankkártyával és taxikártyával fizetni.

A program megalkotói a Magyarországon is jól ismert szoftverfejlesztő cégek, a Qualysoft, és a SeE Enterprise. Az alkalmazásokban most debütáló bankkártyás fizetési funkció hátterét a MasterCard alkalmazáson belüli vásárlási megoldása adja, amelynek implementációját a Big Fish Kft. végezte.

A megoldás minden előírásnak megfelel

„Az új applikáció fejlesztésekor egy minden utas igényt maximálisan kielégítő szolgáltatás kidolgozása volt a cél, amely emellett minden hatályos jogszabályi követelménynek is megfelel, ezáltal etalonként szolgálhat a személyfuvarozással foglalkozó cégek számára Magyarországon” – nyilatkozta Horváth Csaba, a Budapest Taxi Kft. ügyvezető igazgatója. „Az utasok igényeinek minél magasabb szintű kiszolgálása azért fontos, mert a korábban elkészült magyar taxis applikációk jellemzően inkább a fuvarszervező cégek rendelésleadási rendszereinek működési elvét követték, figyelmen kívül hagyva az utasok igényeit, sőt, bizonyos esetekben még a hatályos jogszabályokat is” – emelte ki Horváth.

Tamás Miklós, a 842 gépkocsival rendelkező City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet elnöke kihangsúlyozta, hogy a 2009 óta elérhető mobil telefonos applikációjuk megújításával a felgyorsult világ kihívásaira szeretnének reagálni. Az alkalmazás segítségével a megrendelők rendelkezésére bocsájtanak minden olyan lehetőséget, információt, mely nagymértékben egyszerűsíti a megrendelések folyamatát, illetve a rendszeren keresztül végig követhetők a gépkocsik útvonalai.

A Qualysoft által fejlesztett új taxiapplikációval, és a mögötte lévő megújult háttérszolgáltatásokkal a vállalatok utasai biztosak lehetnek abban, hogy az igényeiknek megfelelő járművet rendelhetik meg, az utazásaikkal kapcsolatos adatok utólag is bármikor visszakereshetőek, és a siket és nagyothalló felhasználók is gyorsan, egyszerűen tudnak vele taxit rendelni.

A SeE Enterprise fejlesztői gondoskodtak arról, hogy a megújított applikációk az előírásoknak megfelelő adatbiztonsággal kapcsolódjanak a taxitársaságok diszpécseri rendszereihez. A társaság több mint 10 éves gépkocsi-irányítási és flottafelügyeleti tapasztalata garancia a rendszer zökkenőmentes működésére.

Jelez a telefon, amikor érkezik a taxi

„Az új mobil alkalmazás iOS-re és Androidra egyaránt közel megegyező, könnyen kezelhető, egységes kezelőfelülettel készült el. A felhasználók okostelefonjainak képernyőjén valós időben jelennek meg a közelben lévő taxik, ikonjukat érintve az autó típusát és a sofőr értékelését is megtekinthetik a megrendelők. Az alkalmazás automatikusan figyelmeztetést küld a készülékre akkor, ha a megrendelt taxi a közelben van, és megbecsüli a várható viteldíjat is. Az applikációt a felhasználói visszajelzések nyomán folyamatosan fejleszteni fogjuk” – mondta el Simon Attila, az alkalmazást fejlesztő Qualysoft Zrt. ügyvezető igazgatója.

Az alkalmazásban előzetesen megadható az utasok száma, illetve az is, ha kifejezetten kombi járműre van szükség, például kerekesszék vagy sok csomag szállítása esetén.

A vektoros térképfelületen a közelben lévő taxik is láthatóak, és azt is meg lehet nézni, hogy a kocsik várhatóan mennyi idő alatt érkeznek meg a helyszínre. Indulás után a térképeken az utas folyamatosan nyomon tudja követni a taxi helyzetét, illetve a várható viteldíjat. A vállalati ügyfelek kiegészítő adatokat is rögzíthetnek az applikációba, ami a későbbi költséghely-szintű elszámolásban segítik őket.

A bankkártyát is kezeli az app

A fejlesztés következő fontos állomása a bankkártyás fizetési mód az applikáción keresztül. A két társaság flottájában eddig is volt lehetőség a bankkártyás fizetésre, ám a piac új igényt diktált, az előzetesen regisztrálható bankkártyás fizetési módot, amely gyors, és a bankkártya elővétele nélkül is rendezhetővé teszi a viteldíjat. Számunkra a biztonság a legfontosabb. A fejlesztés és a tesztelés során is az a cél vezérelt minket, hogy a személyszállítási piacon elérhető legbiztonságosabb fizetési applikációt bocsássuk utasaink rendelkezésére. Ha valaki regisztrálja a bankkártya adatait ebben a programban, akkor is biztonságban tudhatja a bankszámláján lévő pénzét, ha esetleg elveszítené a telefonját. Az adatokat, melyeket a kártyás fizetéssel kapcsolatosan kérünk, nem a telefonon, hanem egy központi szerveren tároljuk. A fizetés elindítása nem automatikus,. Bármely fuvardíj elszámolása az utas hozzájárulásával történik, ezzel is erősítve az utas bizalmát a rendszer iránt. A Big Fish Kft. Payment Gateway technológiájának beépítésével a készpénzmentes fizetés tovább egyszerűsödött. A Payment Gateway alkalmazásával több hazai és külföldi bank és más fizetési szolgáltató bankkártyás és egyéb elektronikus fizetési szolgáltatásai is használhatóvá válnak az alkalmazásban. A szolgáltatás számos ismert online áruháznál a gyakorlatban is bizonyította használhatóságát.

„Elkötelezettek vagyunk az innovatív fizetési módok fejlesztésében, ezért szívesen állunk olyan kezdeményezések mellé, amelyek egyszerűbbé és kényelmesebbé teszik a vásárlási folyamatot a kártyabirtokosok számára. Az új fejlesztéssel még több utas használhatja az ún. applikáción belüli fizetési megoldást, vagyis úgy egyenlítheti ki az utazása ellenértékét, hogy sem a bankkártyáját, sem a pénztárcáját nem kell elővennie. A biztonságos fizetésen kívül az okostelefonos alkalmazás más előnyöket is kínál: a használatával egyszerűen eljuttathatjuk az utazással kapcsolatos kéréseinket a szolgáltatóhoz, és folyamatosan tájékozódhatunk az útvonalról és a költségekről” – mondta Eölyüs Endre, a kártyakibocsátó cég Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik