Gazdaság

A magyarok jobban bíznak a reklámokban

Magyarországon az európai átlagnál tíz százalékponttal nagyobb azok aránya, akik megbíznak a reklámokban – derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.

A legtöbben azonban saját ismerőseiket és családtagjaikat tekinti hiteles információforrásnak – a magyarok 80 százaléka hoz ez alapján vásárlói döntéseket, ez három százalékkal alacsonyabb, mint a világátlag. A magyar vásárlók 68 százaléka bízik a vállalatok és márkák saját honlapjaiban, 62 százalékuk más fogyasztók interneten közzétett véleménye alapján tájékozódik.

Csak a megkérdezettek 47 százaléka vélte úgy, hogy az online keresőkben és tévéreklámokban megjelenő hirdetések hitelesek. Ugyanakkor Magyarországon az újsághirdetések és tévéreklámok több embert ösztönöznek cselekvésre, mint ahányan azt mondják, hogy megbíznak bennük. A közösségi oldalakon megjelenő reklámokat kevesen tartják hitelesnek, mégis hatékonyan ösztönözhetnek vásárlásra, mert a fogyasztók könnyen reagálhatnak rájuk.

Az online formátumok terjedése nem rombolja a hagyományos csatornák iránti bizalmat – mutatott rá a felmérés. A tévé, az újságok és a magazinok továbbra is világszerte többségében hitelesnek tekintett reklámhordozók, világszerte a válaszadók 63 százaléka tekint bizalommal a tévéreklámokra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik