Gazdaság
Magyar termékek (Array)

Több a boltokban a magyar áru

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2015. 07. 09. 08:51

Sonkából és joghurtból kerül a legtöbb külföldi termék a polcokra, friss áruból szinte csak magyar kapható.

Négy év alatt 2,5 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a boltokban, az áru közel négyötöde magyar – derül ki a Corvinus Egyetem élelmiszer-tudományi karának kutatásából. A külföldi láncoknál 75, a magyaroknál 85 százalék a részesedés – idézi a kutatást a Mindenár.hu.

Friss baromfiból, friss tejből, tojásból, mézből, túróból, tejfölből, kefírből szinte csak magyar áru van a polcokon, a friss sertéshús, a párizsi és a virsli esetében is alulról súrolja a 90 százalékot a magyar termékek aránya. Kevésbé szívderítő arány a sonkák esetében – a termékek alig több mint fele magyar, joghurtból pedig mindössze 42 százalék. A nemzetközi boltláncokban csak egyharmad a magyar joghurt aránya.

A felmérésben természetesen csak azokat a termékeket nézték, melyeket Magyarországon is megfelelő mennyiségben és minőségben előállíthatnak, így figyelmen kívül hagyták a déligyümölcsöket, a tengeri élelmiszereket és az egzotikus fűszereket.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Mérk, 2017. április 4.
Koncányi Zsoltné, a Nő az esély című program tanulója viszi a tisztálkodáshoz szükséges eszközöket a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Harmónia Egyesített Szociális Intézményben Mérken 2017. április 4-én. Nő az esély címmel 7,5 milliárd forint keretösszegű pályázati program indult áprilisban mintegy kétezer, nagyrészt roma nő és pár férfi képzésének és foglalkoztatásának segítésére.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.