Gazdaság
sör (Array)

A falig mennek a felek a csíki sörperben

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

újságíró. 2015. 07. 06. 07:56

Nem hagyja magát az Igazi Csíki Sör gyártója, de a perelő Heineken is megkeres minden fórumot, hogy kiszúrjon ellenfelével. Dávid és Góliát harca ez!

Korábban a témában:

“A végsőkig harcolni fogunk az igazunkért!” – jelentette ki a Magyar Nemzetnek Lénárd András, az Igazi Csíki Sör gyártója, miután alapfokon elvesztette a márkanév miatt a Heinekennel zajló pert. A lap szerint szellemi tulajdon megsértése, “illojális konkurencia” és tisztességtelen kereskedelmi tevékenység miatt indított pert, ezután döntött a Hargita megyei törvényszék, hogy megtiltja a Csíki Sör palackozását és gyártását.

A Csíkit még tavaly novemberben dobták piacra, a Heineken Romania azóta háborúzik ellene, mondván az ő Ciuc Premium nevű sörére hasonlít a neve. Egy keresetet amúgy elvesztett a Heineken, ezután nyújtotta be a mostanit, amit viszont megnyert. A bíróság szerint a Csíki Sör megsértette a Heineken szellemi tulajdonát, ráadásul tisztességtelen, megtévesztő eszközt használt a versenyben.

Az ítélet nyomán 30 napon belül be kell szüntetniük a gyártást, vissza kell vonniuk és meg kell semmisíteniük a termékeiket, valamint nem használhatnak két domainnevet: a Csikisor.com-ot és a Csikisor.ro-t. 2,4 millió forintnyi perköltséget is ki kell fizetniük.

Nyakas székely nem adja fel

Lénárd azonban fellebbez és folytatja a sör gyártását. Így indokolt: “Tudjuk ugyanúgy, mint minden székely és erdélyi magyar ember, hogy sem a Heinekennek, sem másnak rajtunk kívül soha nem volt a kereskedelemben Igazi Csíki Sör vagy Csíki Sör nevű magyar márkája”. Lénárd a jövőre is gondol, új üzemet épít a csíkszentsimoni gyár mellé. A mostani ügyben úgy gondolja, nem a romániai bíróságoknak kéne igazságot szolgáltatni, hanem az európai védjegyhivatalnak.

A Heineken is kilincselt már európai szervezetnél: a Belső Piaci Harmonizációs Hivatalnál akarta elérni, hogy kimondják, a Csíki Sör a Ciuc hamisítványa. A Heineken a falig ment, a fogyasztóvédelemnél is bemószerolta a Csíkit, részben azért, mert románul nem tüntetnek fel semmilyen információt a sörön.

A per a Nemzet cikke szerint alapvetően nyelvi, nyelvértelmezési kérdés. A 2004 óta a Heineken által gyártott Ciucot a helyiek csíki sörnek nevezik, így a kérdés az, mennyire nevezhető márkanévkoppintásnak, ha egy köznyelvi fordulatot egy másik márka átvesz és használ.

Mint korábban megírtuk, hamarosan Magyarországra is begyűrűzhet a kicsik és nagyok harca a sörpiacon.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Mérk, 2017. április 4.
Koncányi Zsoltné, a Nő az esély című program tanulója viszi a tisztálkodáshoz szükséges eszközöket a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Harmónia Egyesített Szociális Intézményben Mérken 2017. április 4-én. Nő az esély címmel 7,5 milliárd forint keretösszegű pályázati program indult áprilisban mintegy kétezer, nagyrészt roma nő és pár férfi képzésének és foglalkoztatásának segítésére.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.