Gazdaság

Csepreghy cáfolja az Európai Unió cáfolatát

M43-as ragacs (m43-as, ragacs, )
M43-as ragacs (m43-as, ragacs, )

Az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását - mondta a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.

Lázár János korábban azt mondta: kartellgyanút talált az EU az M4-es autópályánál, ezért állították le az építkezést. Az Európai Bizottság azonban nem vizsgálta az ügyet. Most Csepreghy államtitkár cáfolta a Bizottság cáfolatát, ő azt állítja, hogy a bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi az uniós finanszírozást. Csepreghy azt mondta, hogy a Miniszterelnökséget vezető miniszter március 26-án elrendelt egy belső vizsgálatot, amelynek április végén lesz eredménye, és ezzel párhuzamosan a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. leállította az építkezést – emelte ki.

A világ legdrágább autópályaépítése

A helyettes államtitkár hozzátette, hogy az elmúlt másfél évben számtalan alkalommal tárgyaltak a bizottság szakértőivel, akik folyamatosan nyomon követhették a projekt alakulását. A bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a kormányt képviselő szakértőknek, hogy az M4-es fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, amely lehetetlenné teszi az uniós finanszírozást. Az uniós szabályok szerint ugyanis, ha egy beruházás értéke meghaladja az 50 millió eurót, akkor a tagállamok támogató döntésén kívül az Európai Bizottságnak is hozzá kell járulnia ahhoz, annak érdekében, hogy a projekt a későbbiekben uniós forrás terhére elszámolhatóvá váljon – magyarázta Csepreghy Nándor.

A világ legdrágább autópályaszakasza 4 milliárd forintba kerül kilométerenként, összesen 100 milliárd forintos beruházásról van szó.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik