Gazdaság

Reklámadó: két kulcs lehet

A kormány azt szeretné, ha még áprilisban döntenének a jogszabály-módosításról.

A Népszabadság értesülése szerint a kormány azt szeretné, ha a parlament minél előbb, még áprilisban döntene a reklámadó módosításáról. Az Európai Bizottság ugyanis múlt héten hatályon kívül helyezte a reklámtörvényt, amíg le nem zárják az adóval kapcsolatos vizsgálatot – emlékeztet a lap.

A reklámadó progresszív adónem, ami azt jelenti, hogy mértéke attól függ, mekkora bevétele van egy-egy médiumnak – minél több a bevétel, annál nagyobb arányban sarcolják meg. A legmagasabb adókulcsba egyedül a vezető kereskedelmi tévé, az RTL Klub tartozik, az ő reklámbevételük felére tartott igényt az állam. Míg a hatályon kívül helyezett rendelkezés szerint az RTL-nek ötmilliárd forintot kellett volna befizetnie, vetélytársának, a TV2-nek szintén jelentős összeget, de ennél jóval kevesebbet: 1,5 milliárdot.

A Népszabadság kormányzati forrásai szerint kétkulcsos reklámadót fognak bevezetni – a kisebb médiavállalkozások és sportegyesületek támogatására nullás kulcs lesz, a többiek egységesen 5-6 százalékot fizetnek. Ugyanakkor ennek bevezetésével is csak a nagyobb médiacégek járnának jól, a kisebbek terhei növekednének, ez vezetett többek közt Simicska Lajos emlékezetes Orbán-ellenes kirohanásához.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik