Gazdaság

Trükköznek a multik a csokival?

Szlovákia szerint Kelet-Európában silányabb termékeket árulnak a multik. Fogyasztóvédőik szerint egyes csokikkal, fűszerekkel, kávékkal, üdítőitalokkal lehet gond.

Közös fellépésre sürgeti a visegrádi országokat Szlovákia annak érdekében, hogy megszüntessék egyyes multinacionális gyártók azon gyakorlatát, miszerint az Európai Unió keleti felében azonos márka és azonos csomagolás alatt silányabb terméket értékesítenek, mint a nyugati országokban – írta az mno.hu

A szlovák fogyasztóvédők első alkalommal 2011-ben vizsgálták meg az azonos márkájú és csomagolású termékek minőségét az egyes országokban. Az összességében nyolc tagállamban folyó vizsgálatot akkor az Európai Bizottság is támogatta. A termék-összehasonlító teszt eredményei alátámasztották azt a vélekedést, amely szerint a multik silányabb termékekkel árasztják el Kelet-Közép-Európát.

A vizsgált nyolc ország közül négyben – Szlovákiában, Romániában, Bulgáriában és Magyarországon – eltérést találtak a termékek összetevőit és minőségét illetően. Az összehasonlított hét termék közül az üdítőital, a kávé és a csokoládé összetételében is volt különbség.

A legnagyobb meglepetés azonban egy fűszer esetében érte a fogyasztóvédőket: az osztrák társával szemben a bolgár termékben az összsúly tíz százalékát törmelék helyettesítette, a magyar és szlovák fogyasztókhoz pedig eleve tizenhét és huszonnégy gramm borssal kevesebb került.

A gyártók a receptúrában fellelhető különbségeket az országonkénti eltérő ízléssel és alapanyagokkal magyarázzák. Véleményük szerint a változtatások nem hatnak a minőségre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik