Gazdaság

Tilos lenne a 12 éven aluliaknak szóló reklám

A Gazdasági és Versenyhivatal éves jelentése a 12 éven aluliaknak szóló reklámok teljes korlátozását vetette fel a parlamentnek.

A Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) benyújtotta a parlamenteknek a tavalyi évről szóló jelentését, amelyben három ajánlást, illetve javaslatot fogalmazott meg a jogalkotóknak. A legfajsúlyosabb javaslat minden bizonnyal a 12 éven aluli gyermekeknek szóló reklámok korlátozása, sőt teljes betiltása lehet. A GVH javaslata szerint reklámtörvény szerint jelenleg is védi a gyermekkorúakat a reklámoktól, ugyanis azokban tilos a közvetlen felhívás a vásárlásra.

 

A hivatal szerint a legtöbb gyerek csak 8-10 éves korára ér el arra a pszichológiai érettségre, hogy a reklámokat megkülönböztesse más tv-műsoroktól – a reklám komplexebb megértésére viszont csak a 12 éven felüli gyerekek képesek. Ezért a GVH véleménye szerint a gyermekeket megcélzó reklám önmagában – megszólítás és vásárlási felhívás nélkül is – tisztességtelen, mert visszaél a gyermek pszichológiai fejletlenségével. Különösen vitatható a reklám gyakorlata, ha azt rajzfilmekbe illesztik, vagy a gyermeki gyújtószenvedélyre, megismerésre apellálnak. 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik