Gazdaság

Új időszámítás kezdődik a legnagyobb print- és online kiadónál

Lezárult a Sanoma Media Budapest Zrt. eladása, a teljes vételár egyösszegű kifizetésével a Centrál Csoport vásárolta meg Magyarország legnagyobb print- és online kiadóvállalatát. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő új tulajdonos 5-10 éves távon tervez médiapiaci befektetésével, és Centrál Médiacsoport Zrt. néven, nyereségesen kívánja tovább működtetni a vállalatot. Szabó György vezérigazgató helyét a vezető testületben az új tulajdonos képviseletében Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel majd.

A 2014. július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál Csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak. Az új tulajdonos Centrál Médiacsoport Zrt. néven működteti tovább a jövőben Magyarország egyik vezető médiavállalkozását.

A Centrál Csoport bízik a vállalat vezetésének szaktudásában, az irányító testület öt tagjából négyen továbbra is a vállalatnál maradnak. Szabó György vezérigazgató 22 év után közös megegyezéssel távozik a cégtől, helyét a vezető testületben Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel majd.

„Szeretném megköszönni Szabó György korábbi vezérigazgatónak, hogy mindig támogatta stratégiai döntéseinket és ezzel segítette az átalakulást is. Ma a Sanoma Budapest egy sikeres vállalat, ami nagymértékben Szabó Györgynek és kollégáinak köszönhető. Meggyőződésünk, hogy az új tulajdonos is értékelte ezt a potenciált, amikor jövőt látott a médiacégben”- mondta Heike Rosener, a Sanoma Media Russia & CEE vezérigazgatója.

„Büszke vagyok a Sanománál töltött időszakomra, amely az alapítás, azaz 1992 óta egy folyamatosan fejlődő médiavállalattá vált Magyarországon. Mai stabil pozícióját az erős nyomtatott és digitális portfólió alapozza meg, cégünket a magyar médiapiac egyik legsikeresebb vállalatává tettük. Az én munkám itt véget ért, most egy új korszak jön. Minden jót kívánok a régi-új médiacsoportnak”- nyilatkozta Szabó György.

„A vállalat legnagyobb értéke az erős brandekben és a kiváló szakembergárdában rejlik, a Centrál Csoport célja, hogy erre alapozva olyan minőségi tartalmakat állítson elő, amelyekre hosszú távon is fizetőképes kereslet van” – közölte Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója a tranzakció pénzügyi lezárását követően, hozzátéve: elsődleges céljuk, hogy a magyar médiapiac legnagyobb print- és online kiadóvállalatát hosszú távon, nyereségesen üzemeltessék tovább.

A tranzakció lezárását követően a Centrál Csoport azonnal megkezdte a médiavállalkozáshoz tartozó portfolióelemek részletes átvilágítását, az egyes médiumokat, lapokat, oldalakat érintő döntéseket a pénzügyi átvilágítás és tervezés után hozzák meg. Ennek keretében átfogó reorganizációs programot indítanak, amely elsősorban a központi költségek csökkentését és a vállalat működési hatékonyságának javítását célozza. A Centrál Médiacsoport Zrt. számára kiemelten fontos az üzleti partnerei, hirdetői minőségi kiszolgálása, ezért a jövőben kiemelt hangsúlyt fektet majd az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére.

A Centrál Csoportról

A Centrál Csoport 2004. óta működik a magyar pénzügyi piacon. A kezdetben faktoringgal foglalkozó vállalatcsoport tevékenysége követelés- és ingatlankezeléssel, valamint pénzügyi tanácsadással bővült. A cégcsoport egyik alapítója és elnök-vezérigazgatója Varga Zoltán, aki intézményi és magánbefektetőkkel közösen hozta létre a kockázati tőkebefektetésekkel foglalkozó Central-Fund Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt-t, amelynek tulajdonában állt többek között a HSBC Credit Zrt. résztulajdonnal rendelkezik a Wizz-Air-ben, és sikeresen résztulajdonolja az EME Zrt.-t és az Eispro Kft.-t is. A cégcsoport konszolidált árbevétele 2014-ben megközelíti a 70 milliárd forintot, és közel 2000 főt foglalkoztat.

A Centrál Médiacsoportról

A Centrál Médiacsoport Zrt. (korábbi nevén Sanoma Media Budapest Zrt.) Magyarország második legnagyobb médiavállalata, amely változatos portfóliójával havonta közel 5 millió magyar fogyasztót ér el. Termékpalettáján szórakoztató, ismeretterjesztő és életstílus-magazinok, digitális és e-kereskedelmi termékek, valamint a Story4 és Story5 televíziós csatornák találhatók. A vállalat 2013-ban 17,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el.

A Sanomáról

A Sanoma élen jár a média és az oktatás területén Európában. Finnországban és Hollandiában a Sanoma az első számú médiavállalat, számos médiaplatformon jelen van. Oktatás területén működik Belgiumban, Finnországban, Hollandiában, Lengyelországban és Svédországban. 2013-ban a vállalatcsoport nettó értékesítési árbevétele elérte a 2,1 milliárd EUR-t. A Sanoma részvényeket a Helsinki NASDAQ OMX-en jegyzik.

A Hír24 kiadója a Sanoma Media Budapest Zrt.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.