Gazdaság

A Sanoma eladja magyar leányvállalatát

A Sanoma eladja magyarországi leányvállalatát, a Sanoma Media Budapestet a Centrál Csoportnak. A magyar leányvállalat a hazai piac egyik vezető lap- és online kiadójaként működik 1992 óta. A tranzakció hivatalosan a Gazdasági Versenyhivatal szokásos eljárása végén zárulhat le.

A Sanoma és a Centrál Csoport aláírta a Sanoma Media Budapest Zrt. eladásáról szóló megállapodást, ezt erősíti majd meg a hivatali procedúra.

A Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd.

Az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.

Heike Rosener, a csoport Kelet-Közép-Európáért és Oroszországért felelős vezérigazgatója szerint a Sanoma Media Budapest tovább növekedhet a jövőben.

„Meg vagyunk győződve a magyar cég növekedési potenciáljáról, amit éppen a stabil portfólió tehet lehetővé. Sok sikert kívánunk a kollégáinknak és az új tulajdonosnak” – mondta Heike Rosener.

„A magyar leányvállalat több mint húsz éve működik sikeresen, vezető nyomtatott- és digitális portfólióval” – mondta a Sanoma Media Budapest Zrt. vezérigazgatója. Szabó György hozzátette: „Köszönöm kollégáimnak az elkötelezettségüket és a kemény munkájukat, mert ezek tették lehetővé a sikereinket.”

Az új tulajdonos szerint a vállalat eddigi teljesítménye megalapozhatja a hosszú távon is sikeres működést. – “A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük” – mondta Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik