Gazdaság

Saját okostelefonnal és tablettel jön ki az Auchan

Qilive a márkaneve az Auchan kis és nagy háztartási gépeinek.

A 12 országban jelen lévő áruházlánc a saját fejlesztésű műszaki termékcsaládot 8 európai országban vezette be 2013 negyedik negyedévétől kezdődően. A régióban Magyarország mellett a lengyel és a román áruházakban jelennek meg a termékek, és az idei évi tervekben szerepel az ukrajnai és oroszországi bevezetés is.

12 százalékos részesedést akarnak

A magyarországi áruházakban a cég sajátmárkás okostelefonjai, tabletjei és sportkamerái már kaphatók, az év végére pedig 600 különböző termék lesz elérhető az Auchan mind a 19 áruházában.

Az Auchan tavaly a legtöbb műszaki termék forgalmazásában 8-11 százalékos piaci részesedést ért el, és arra számít, hogy az új márkával együtt 12 százalékot meghaladó piacrészre tehet szert ebben a kategóriában. Az idén mintegy 100 ezer Qilive termék eladását tervezi a vállalat – mondta Ambrus Gábor, az Auchan lakásfelszerelési beszerzési vezetője a cég sajtótájékoztatóján.

Bővülést várnak a piacon

A terveket véleménye szerint alátámasztja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a műszaki cikkek piaca 6,4 százalékkal nőtt 2013-ban. A várakozások szerint a legnépszerűbb termékcsoportok – okostelefonok, tabletek, televíziók, valamint a játékok – együttes forgalma az idén 10 százalékkal bővül.

Az Auchan vállalat 1961 óta létezik, 12 országban van jelen és öt üzletága van. Magyarországon 19 hipermarketet üzemeltet, és mintegy 8000 munkavállalót alkalmaz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik