Gazdaság

Hivatalos: eladták a Tv2-t

Az Index információi szerint az eddigi vezérigazgató, Simon Zsolt vette meg a csatornát a Tv2 gazdasági igazgatójával, Yvonne Dederickkel közösen.

A Tv2 vezetése ma hivatalosan is bejelentette a dolgozóknak, hogy az eddigi német tulajdonos, az ProSiebenSat1-csoport eladja az országos kereskedelmi csatornát – írja az index.

„A már igen hosszú ideje zajló TV2 eladási procedúra a végéhez közeledik. Az eredményéről pedig személyesen, egyelőre informálisan szeretnélek tájékoztatni benneteket holnap, 10.00-kor, a mozi teremben. A hivatalos tájékoztatásra, a ProsiebenSat1 közleménye alapján, hétfőn kerül sor. Bár az időpont, tudom, nem a legszerencsésebb (szombat, ráadásul a karácsonyi készülődés hajrája), azért remélem minél többen el tudtok jönni” – írta pénteken délután váratlanul Simon Zsolt, a Tv2 vezérigazgatója a vállalat belső levelezőrendszerén, és hozzátette: „Addig is, kérlek, felelősen kezeljétek ezt az információt.”

Fotó: MTI / Földi Imre

Az Index információi szerint a mostani nagy bejelentésen Simon Zsolt azt mondta el, hogy ő maga vette meg a csatornát a Tv2 gazdasági igazgatójával Yvonne Dederickkel közösen. Azt információink szerint Simon is elismerte, hogy nincs ekkora magántőkéjük, de hogy milyen befektetői csoportokkal működik együtt, azt nem árulta el munkatársainak sem.

További részletek az index cikkében.

Mit ér a kertévé?

A TV2 első blikkre nem annyira jó biznisz: milliárdos bevételei és milliós nézőközönsége dacára masszívan veszteséges. A TV2 árbevétele 2012-ben 12,5 százalékot csökkent egy év alatt, és 2010 és 2012 között összesen 18 milliárd forintos veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni.

És akkor végül is (egyelőre) nem vezették be a reklámadót, amely hatalmas terheket róna a kereskedelmi televíziókra.

Igazából három jó ok lehet megvenni egy ilyen tévét: vagy a politikai-üzleti befolyás megszerzése érdekében, vagy ha a konkurense vásárolja ki, hogy piacot szerezzen, vagy ha valamilyen egyéb üzleti célt valósít meg a tranzakció, például szinergiák miatt “beleillik” egy vállalati portfólióba.

A cégen belüli pletykák szerint az elsőről van szó, vagyis a Fideszhez közel álló befektetők (Simicska? Nyerges? Valaki más?) állnak a friss tévéigazgató-tulajdonos mögött. Erről egyébként már hónapok óta szó van, s a Bors már volt, hogy kész tényként kezelte azt, hogy az adásvétel megtörtént.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.