A rövid blogüzenetekre szakosodott cég egyelőre összesen 70 millió részvényt dob piacra az említett áron. A cég a szerdai tőzsdezárás után jelentette be döntését. Az árat végül magasabbra tették a korábban tervezett 23-25 dollárnál.
A kezdő értékesítés összesen 1,8 milliárd dollárnyi bevételt hozhat, ami elemzők szerint azt is jelzi, hogy a cég nagy érdeklődésre számít papírjai iránt.
A Twitter tőzsdére lépése számít az ágazatban a legnagyobb értékpapír-piaci bevezetésnek a Facebook tavalyi tőzsdére kerülése óta.
218 millió felhasználó
A cég egymilliárd dollár bevételre szeretne szert tenni azáltal, hogy értékpapírjai megjelennek a tőzsdén. A bevezetéshez a Twitter először nyújtott hivatalos bepillantást pénzügyeibe és forgalmi adataiba.
Eszerint június végén 218 millió aktív felhasználója volt, üzleti forgalma pedig tavaly elérte a 317 millió dollárt. Tavaly mindazonáltal 80 millió dollárnyi veszteséget könyvelt el. Az idei első félévben a bevétel 253,6 millió dollárra, a veszteség 69,3 millióra rúgott.
Vezet a Facebook előtt
A közösségi médiumok közül a Twitter a legnépszerűbb az amerikai kamaszok körében, megelőzte a Facebookot egy befektetési bank felmérése szerint. A 8600 megkérdezett 26 százaléka szereti a legjobban a Twittert, és 23 százalék a Facebookot annak képmegosztó alvállalkozásával, az Instragrammal együtt.
A Piper Jaffray felmérésének eredményét szerdán hozták nyilvánosságra. A bank az év elején is készített egy hasonló közvélemény-kutatást, és akkor még a megkérdezetteknek ugyanabban a körében a Facebook volt a népszerűbb 33 százalékkal, szemben a Twitter 30 százalékával.
A mostani felmérés szerint a Twitter, a Facebook és az Instagram népszerűsége együtt közel van a 100 százalékhoz, a Tumblrt négyszázaléknyian szeretik a leginkább, a Google+-t pedig háromszázaléknyian.