Gazdaság

A nagy kólaháború magyar áldozatai

cola (cola, )
cola (cola, )

Apadó belföldi értékesítés, csökkenő létszám jellemezte a hazai üdítőipar két vezető cégének tavalyi teljesítményét. A Coca-Cola nyereséges maradt, a Pepsi itteni cége komoly veszteséggel zárt – írja a Napi Gazdaság.

A lap – a társaságok beszámolói alapján – azt írja, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ötször akkora árbevételt produkált nem egészen négyszer nagyobb gárdával, mint a Pepsi-termékeket is gyártó, illetve forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari (FÁÜ) Zrt. Utóbbi az elmúlt években jelentős létszámleépítést hajtott végre, de előbbi cég is kisebb gárdával működik már.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. árbevétel-arányos jövedelmezősége 4 százalékról 1-re, az eszközarányos jövedelmezőség 7-ről 2 százalékra csökkent tavaly. A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. árbevétel-arányos jövedelmezősége közben a 2011-es -4,6 százalékról tavaly -6,5 százalékra romlott.

A Céginfo.hu adatai mindkét cégnél volt létszámleépítés. A Coca-Cola HBC kft.-nél 2010-hez képest napjainkban 12-13 százalékkal vannak kevesebben, és további karcsúsítási szándékot jelezheti, hogy végkielégítésre 178,9 millió forint céltartalékot képzett a cég. A FÁÜ-nél is egyre csökken a létszám, a négy évvel ezelőttihez képest több mint 40 százalékkal. idén ismét létszámcsökkentést hajtott végre a cég, amely már csoportos létszámleépítésnek minősült és 52 munkavállalót érintett – emlékeztet a gazdasági lap.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik