Gazdaság
bor (vörösbor, )

A bor márpedig nem lehet könnyen emészthető

De ha mégis, akkor sem kínálható ezzel a felirattal. Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága – összhangban a korábbi közösségi döntéssel – korlátok közé akarja szorítani a szeszféleség marketingjét.

A bor nem reklámozható azzal, hogy „könnyen emészthető”, mert ez a csökkentett savasságot érzékeltető megjelölés az egészségre vonatkozó állításnak minősül, ami az alkoholtartalmú italok esetében tiltott. Ez a végzés legfontosabb mondata.

A kérdés annak nyomán került a közösség legfőbb bírói fóruma elé, hogy az egyik Rajna-vidéki borszövetkezet „lágy változat” megjelöléssel ellátott borokat forgalmaz, és a borosüvegek gyűrűjén található címkén a „könnyen emészthető lágy változat” felirat szerepel.

Már a német szakhatóság is kifogásolta ezt, méghozzá az uniós jogra hivatkozva. Ez ugyanis kimondja: a több mint 1,2 térfogatszázalék alkoholt tartalmazó italok csomagolásán semmilyen, az egészséggel kapcsolatos állítás nem kaphat helyet, mert azt az érzetet keltheti, hogy a szeszfogyasztásnak nincsenek veszélyei.

A bor forgalmazója ugyanakkor állítja: a „könnyen emészthető” megjelölés semmilyen módon nem kapcsolódik az egészséghez, csupán arra utal, hogy aki iszik egy pohárral, annak jó lesz a közérzete, mindenfajta kockázat nélkül. E kifejezések értelmezési vitája miatt jutott el az ügy egészen Luxembourgig.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.