Gazdaság

Keresőoptimalizálási kisokos kkv-knak[x]

Megmutatjuk, hogy mik azok a pontok, amikre figyelve a keresőkben előrébb kerülhet céges oldalunk a találati listákban.

1. Tartalom
Az első és legfontosabb az maga a weboldal tartalma. A cég profiljának megfelelő szöveges tartalom az, amit a keresők „látnak” az oldalból, ezért érdemes azt jól strukturálva, kellően szakmaian megfogalmazva, átgondolva elhelyezni az oldalainkon annak érdekében, hogy azokból a legtöbbet mutassuk a keresők számára. Az egyes szakmai szövegek mellé csatolt képeket is érdemes átneveznünk, ne kép1, kép2 fájlnevekkel dolgozzunk, illetve érdemes az úgynevezett ALT tag-ekre is figyelnünk, melyek nem mások, mint az általunk feltöltött képeknek a leírásai: ezekből leginkább ez az, amit a keresők látnak és ezekben a mezőkben található információk alapján irányítják hozzánk leendő vevőinket.

2. Relevancia
Fontos, hogy a weboldalunkon releváns információkat helyezzünk el. Az oda nem illő, sok esetben öncélú tartalmak azon felül, hogy torzíthatják a cégünkről a weboldalunk alapján alkotott képet, azon felül azt is eredményezhetik, hogy olyan kulcsszavakra jelenünk meg az egyes keresésekkor, melyek ugyan látogatót eredményeznek oldalunkon, de konverziót, azaz effektív ügyfelet aligha.

3. Meta tag-ek
Fontos, hogy valamennyi menüponthoz, illetve tartalmi egységhez, az azokhoz leginkább illő kulcsszavakat, illetve egy-kétmondatos rövid leírásokat vigyünk fel az erre alkalmas felületen. Az Office 365 webes szerkesztői felületén a tulajdonságok menüpontban erre valamennyi oldalon van lehetőségünk.

4. Linkek
Fontos, hogy miután elkészítettük weboldalunkat, úgy a megfelelő linkgyűjtő oldalakra annak elérhetőségét küldjük el. Elsőként érdemes a lap.hu oldalakon böngészni a cégünkre jellemző témákban és elküldeni az egyes oldaltulajdonosoknak a weboldalunk címét annak érdekében, hogy a ránk mutató linkek számát növeljük, és ezzel előrébb kerüljünk a keresők találati listájában.

5. Friss információk
„Egy weboldal sosincs kész” – tartják sokan, és nem véletlenül. A céges weboldalunk elkészítését követően legalább annyira fontos annak karbantartása, mint maga a létrehozás: az egyes cégünkre jellemző információk frissítése, hírek feltöltése egyrészről dinamikusabb megjelenést kölcsönöz, másrészről pedig hozzáadott értéket jelenthet a látogatók részére. Emellett minél több aktuális és releváns tartalmat helyezünk el oldalunkra, azt annál jobban díjazza a kereső, mely újabb potenciális vevőkhöz juttathat bennünket, marketing költségek nélkül.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik