Gazdaság

A Nokia elhagyja a japán piacot

A komoly értékesítési gondokkal küzdő finn mobiltelefon-gyártó júliusban bezárja utolsó tokiói boltját is.

A finn vállalat igazából sohasem volt sikeres Japánban, ahol az Apple iPhone készülékei igen népszerűek, és kelendőek a piacon a japán márkák, így például a Sharp telefonjai is.

A Nokia általában véve is komoly értékesítési gondokkal küzd. Az egykori vitathatatlan piacvezető előnyét rohamos léptekben faragja le a konkurencia, elsősorban az iPhone, illetve más gyártók hasonló kategóriás készülékei.

A Nokia szorult helyzetében áprilisban 7 ezer fős létszámcsökkentést jelentett be, valamint nemrégiben szoftverfejlesztési együttműködésre lépett a Microsofttal. A Nokia a Microsoft operációs rendszerével kívánja megállítani részesedésének csökkenését az okostelefon-piacon, ahol az iPhone és más gyártók Android operációs rendszeren futó készülékei vették át az uralkodó szerepet.

A Nokia piaci részesedése az idei első negyedévben 29 százalékra esett a tavalyi 33 százalékról. A finn társaság 1998 óta piacvezetőnek számított a bevételeket tekintve, mígnem az idei első negyedévben az Apple megelőzte. Egyszerűbb modelljeivel piacvezető a feltörekvő térségekben, Indiában és Kínában, ami biztosítja számára a világpiaci vezető szerepet is. Az Android operációs rendszer támadásától azonban ezek a térségek sem mentesek, és erősen szorongatják a Nokia eladásait.

A finn gyártónál nemrégiben azt közölték, hogy csökkentik jelenleg is futó modelljeik árát Európában, többek között a csúcskategóriában.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik