Gazdaság

Védjegy kerül a Kaposváron gyártott élelmiszerekre

Az Új Széchenyi Terv kiírására néhány hét múlva benyújtandó pályázat alapját képező tanulmányt kedden mutatta be Szita Károly polgármester.

Védjegyet létesít Kaposvár a helyben gyártott élelmiszerekre a helyi termékek védelme és gyarapítása, valamint a foglalkoztatás növelése érdekében. A programot pályázati pénzből – összesen 136 millió forintból – kívánja megvalósítani a város önkormányzata, a Kaposvári Egyetemmel közösen. Az Új Széchenyi Terv kiírására néhány hét múlva benyújtandó pályázat alapját képező tanulmányt kedden sajtótájékoztatón mutatta be Szita Károly (Fidesz) polgármester és Szakály Zoltán, a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelmi Tanszék vezetője.

A pályázatot egy helyi élelmiszerek értékesítését szolgáló üzlet megépítése mellett, a Kaposvár védjegy kialakítására, illetve a program népszerűsítésére, a helyi élelmiszerek fogyasztásának az ösztönzésére nyújtja be az önkormányzat.

A kaposvári élelmiszergazdaság már ma is több mint ezer embernek ad munkát – hangsúlyozta a polgármester. A cél az – tette hozzá, hogy a minőségileg garantált helyi termékekből még többet értékesíthessenek a helyi feldolgozók, növelve ezzel a város számára kulcsfontosságú foglalkoztatást, egyúttal bővítve a minőségi termékek kínálatát.

Szita Károly közölte: a program részeként a Kaposvárral beazonosítható termékek – tej, méz, hús, vagy egyéb élelmiszer – eredetét és a minőséget védjeggyel garantálják, az értékesítéshez pedig a felújított kaposvári piacon biztosítanak lehetőséget egy erre a célra épülő boltban.

Szakály Zoltán, a tanulmány készítője országos szinten egyedülállónak nevezte az önkormányzat elkötelezettségére, a Kaposvári Egyetem tudásközpontjára, valamint a patrióta gondolkodásra épülő kaposvári modellt, amelynek célja a város élelmiszer-gazdaságának erősítése.

A program új lehetőséget jelent a kaposvári élelmiszeripar, illetve az itt élők számára – emelte ki a tanszékvezető tanár. Egy márkázott, Kaposvár védjeggyel ellátott – akár turisztikai szempontból is vonzó -, helyi élelmiszereket árusító üzlet már 200-250 termékkel gazdaságos lehet – vélte, hangsúlyozva: ehhez szükség van a helyi vásárlók megnyerésére is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik