Gazdaság

A cégeknek is lehetőség a magyar EU-elnökség

Egyre több cég ismeri fel az európai uniós soros elnökségben rejlő lehetőségeket, és törekszik arra, hogy az elnökségi programhoz igazodva stratégiai partnerként működjön együtt a politikával.

A Grayling kommunikációs tanácsadó ügynökség rendezvényének az volt a célja, hogy felhívja a figyelmet a kormányzat és vállalati szektor közötti kommunikáció jelentőségére Magyarország soros elnöksége alkalmából.

Russel Patten, a rendezvényt szervező Grayling brüsszeli irodájának vezérigazgatója hangsúlyozta: az elmúlt 10-12 évben sok cég felismerte az európai uniós soros elnökségekben rejlő lehetőségeket, és azt, hogy együtt dolgozhatnak a politikai döntéshozókkal.

A mostanra kialakult gyakorlat szerint a cégek nemcsak egy adott elnökségi félévre, hanem általában 18 hónapra előre megtervezik, hogy hogyan, milyen témákkal tudnának kapcsolódni egy-egy elnökséghez.

Elmondta: mivel a magyar elnökség az energiapolitikát is a kiemelten kezeli, ezért sok olaj- és gázipari cég – például a Nabucco konzorcium -, pozitív értelemben ki tudja majd használni a magyar elnökséget és az energiaforrások diverzifikálásának szükségességét. Az energiapolitika mellett a klímapolitika is olyan terület, ahol a vállalkozások együtt dolgozhatnak a politikával, a döntéshozókkal.

Benyó Zsuzsanna, a Grayling Magyarország operatív vezérigazgató-helyettese ehhez hozzátette: a gyógyszeripari, légiközlekedési és kereskedelmi szektor cégei számára is vannak kiemelt témák a következő fél évben, amelyek keretében bekapcsolódhatnak a munkába.

Szabó Eszter, a General Electric (GE) Európáért és Törökországért felelős vállalati kapcsolatok és public affairs igazgatója hangsúlyozta: fontos, hogy a soros elnökséget betöltő országok kormányai partnerként tekintsenek a nagyvállalati befektetőkre, hiszen a régió megítélése, fejlődése ezek számára is fontos.

Hozzátette: kommunikációs szempontból Magyarország és Lengyelország szorosan együttműködve tudja leginkább kihasználni az EU-elnökségben rejlő lehetőségeket. Ha hangsúlyt kapnak a két ország célkitűzései közötti hasonlóságok, akkor a gondozott témák egyéves fejlődését lehet sikerként elkönyvelni.

Lerch Attila, a Microsoft Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója elmondta: az erős Európa a vállalatok és régiók versenyképességéről szól, ebben az innováció a legfontosabb tényező. Vannak olyan politikai kérdések is – például az egyesített digitális piac, a technológiai fejlődés követése, valamint az adatok átadása – amelyeket szeretnének az Európai Unió napirendjén látni, és ebben készek támogatni a magyar elnökséget – mondta az igazgató.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik