Gazdaság

Nem tudnak a nagyokkal versenyezni a kisboltok

A hiper- és szupermarketek, valamint a diszkontüzletek tovább növelik piaci részesedésüket az elkövetkező tíz évben, a kisboltok jelentősége pedig fokozatosan csökken.

A hipermarketek piaci részesedése 2011-ben várhatóan a jelenlegi 23 százalékos szinten marad, 2015-re elérheti a 24 százalékot, és ezt a szintet 2020-ban is stabilan tartják majd – áll a GfK piackutató intézet közleményében.

A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra nő a 2009-ben mért 20 százalékról, míg 2015-re 22 százalékra nőhet, 2020-ra pedig eléri majd a 25 százalékot.

Jelentősebb piacrész-növekedésre számíthatnak a diszkontüzletek is: a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően a piaci részesedésük jövőre elérheti a 17 százalékot, 2015-re a 20 százalékot, 2020-ra pedig akár a 27 százalékot is. A diszkontok a nyugati példákat követve várhatóan egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd.

A kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák – például piacok, mozgóárusok, benzinkutak – jelentősége viszont fokozatosan csökken. A független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik