Gazdaság

Egyre népszerűbb a németeknél a tisztességes kereskedelem

Egyre több német fogyasztó fordít gondot arra, hogy az általa vásárolt termék tisztességes feltételek között készüljön, illetve kerüljön piacra.

Tavaly a német vásárlók 322 millió euró értékben vásároltak “Fair Trade” címkével ellátott termékeket: élelmiszert, háztartási cikkeket, lakberendezési tárgyakat. A címkét a tisztességes kereskedelem fóruma (Forum fairer Handel) nevű szervezet adományozza a hozzá csatlakozó cégeknek.

Közös céljuk az igazságosabb nemzetközi kereskedelem előmozdítása – többek között szavatolt minimális felvásárlási árak és a termelőknek biztosított szociális jogok révén. A kritériumoknak megfelelően előállított áruk forgalma tavaly 21 százalékkal bővült 2008-hoz képest, az utóbbi három évben pedig megháromszorozódott.

A fórum adatai szerint tavaly világszerte 3,4 milliárd euró értékben találtak vevőre Fair Trade címkét viselő termékek. A tisztességes kereskedelemnek köszönhető jobb életkörülményekből mintegy hatmillió ember profitál a fejlődő országokban.

Németországban mintegy 800 terméket forgalmaznak a Fair Trade hálózat üzletei. Ugrásszerűen növekedett tavaly a hálózaton keresztül értékesített kávé, rizs, cukor és gyümölcslevek forgalma.

Ezzel együtt az ilyen áruk részesedése a teljes, tavaly 401 milliárd eurós kiskereskedelmi forgalmon belül még mindig elenyészően csekély. Banánból 1,6 százalék, kávéból 1,3 százalék volt tavaly a tisztességes kereskedelem üzleti részesedése.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik