Gazdaság

Ötmilliós GVH-bírságot kapott a L’Oréal

Ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH döntését.

A GVH szerdai közleménye szerint a versenyhivatal jogszabályba ütközőnek tartotta a L’Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeivel összefüggésben megjelentetett bizonyos állításokat.

A L’Oreal Magyarország egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el azokat. Más állításokat azonban a L’Oréal által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően, ezért kapta a L’Oréal a bírságot.

A bírság meghatározása során a GVH figyelemmel volt a kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és a reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak.

Enyhítő körülmény volt, hogy a L’Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében – a szakmai gondosság követelményeit betartva – végzett vizsgálatot, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, és az érintett vállalakozás a piac jelentős szereplője.

A L’Oréal Magyarország vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében 2009. január 1. és május 1. között egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét – áll a L’Oréal Magyarország Kozmetikai Kft. közleményében.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik