bkv
Gazdaság

Kritikussá vált a BKV finanszírozása

Ideális esetben a BKV változatlan működés mellett négy-hatévenkénti adósságkonszolidáció révén működtethető, ha a bankok továbbra is hajlandóak hitelt nyújtani a vállalatnak.

A bankok számára aggasztó lehet, hogy a BKV bankképességi mutatója már tavaly is meghaladta az elfogadható szintet, derül ki a a Boston Consulting Group (BCG) tavaly készült felméréséből, amelyet most tett hozzáférhetővé a főváros.

Elfogadható, ha ez az arány öt alatt van, ehhez képest tavaly 12-re becsülte a BCG, az idén pedig húsz lehet. Ezen az is csak időlegesen változtatna, ha a BKV megkapná a remélt 30 milliárd forint pótlólagos állami juttatást, ami mindössze egy-másfél évvel odázná el a bankképesség elvesztését.

A megoldás nem lehet más, csak a teljes és strukturális átalakítás, aminek révén ideális esetben az állam, a főváros és a BKV megfelelő arányban járulna hozzá a működtetéshez. A BKV felelőssége abban áll, hogy végrehajtsák a hatékonyabb működéshez szükséges intézkedéseket, így a kollektív szerződés racionalizálását, a központi létszám 300 fős csökkentését, a hatékonyabb munkaszervezést.

A fővárosnak a paraméterkönyv felülvizsgálata mellett tízmilliárd forinttal kellene javítania a közösségi közlekedés finanszírozásának egyenlegét, az államnak pedig együtt kellene működnie a fővárossal és formálisan is felelősséget kellene vállalnia a finanszírozásért – írta a Napi Gazdaság.

A lap által idézett elemzés még a tavalyi állapotot tükrözi, az abban foglalt szakértői javaslatok nagy része pedig már megvalósult – írta a Főpolgármesteri Hivatal az MTI-hez eljuttatott közleményében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik