Gazdaság

Még nem talált magára a hazai autópiac

Január-májusban 49 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomban Magyarországon, mint egy évvel korábban.

Az új autók száma az első öt hónapban 17 391 volt, májusban 3428 új autó került forgalomba, ez 24,8 százalékos csökkenés 2009 májusához képest – közölte a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég.

A Jato közleménye szerint Európában májusig mindössze 2,9 százalékkal fogyott több új autó, mint a tavalyi év első öt hónapjában. Az egyre csökkenő ütemű növekedés oka leginkább a német és a görög piacok általánosan kedvezőtlen gazdasági helyzetéből fakadó alulteljesítése volt.

Olaszország, Franciaország, valamint több közép-kelet-európai piac is csökkenő eladásokat jelentett az eurózónában kialakult általános vásárlói bizalom megingása miatt. Nagy-Britanniában és Spanyolországban növekedtek az új autó értékesítések, a német piac továbbra is esik.

A közlemény szerint a Ford és a Volkswagen is erősen szenved a német piac általános gyengélkedésétől, amely májusban 35,1 százalékkal kevesebb új autó értékesítést produkált, mint tavaly ilyenkor. A Renualt-nak kedvezett az új piaci felállás, ugyanis megszerezték a második helyet májusban, megelőzve ezzel a Fordot, így éves szinten mindössze 13 684 darabra csökkent az eladási különbség a két márka között.

A jelenlegi helyzet fontos üzenetet közvetít, ugyanis az üzletági szereplők és külső szakértők is bizakodtak abban, hogy erre az időszakra erőre kap a gazdaság. A korábbi roncsprémiumok piacélénkítő hatásai nélkül az egyes országok és márkák csak a kivárás taktikáját választhatják, míg a gazdaságok elérik a relatív stabilitást és a piaci körülmények kedvezőbben alakulnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik