Gazdaság

Jót tett a válság a hazai netbiznisznek

Hatalmas ugrásokkal fejlődik a hazai online kiskereskedelem: míg két évvel ezelőtt még csak bő 60 milliárdos volt a forgalom, addig tavaly már megközelítette a 100 milliárdot.

Az idén várhatóan 130-135 milliárd forintnyi termék cserél gazdát a webáruházakban. Áprilisban 2700 e-bolt működött Magyarországon, ez több százzal haladja meg a 2008-as adatot, s az idei forgalmi többlet várhatóan fele-fele arányban oszlik meg a piac régi, illetve új szereplői között.

Az internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomnak ma már több mint az 1,6 százalékát adja, egy éve ez a mutató még egy százalékon állt.

A bővülésre magyarázatul részben az szolgálhat, hogy a gazdasági recesszió sokakat tett még inkább árérzékennyé, és az online vásárlásra is hajlandó internetezők megkereshetik a világhálón a legolcsóbb vásárlási lehetőségeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik