Gazdaság

Nem kedvelik az autósok az újérték-biztosítást

Évente mintegy 40 ezer autó válik totálkárossá, a tulajdonosok közül mégis csak négyezren kötöttek eddig újérték-biztosítást - áll az Union Biztosító elemzésében.

Az új értékre kötött, más néven vételár-biztosítás (GAP) lényege az, hogy az autó meghatározott koráig, a kocsi balesete, illetve ellopása esetén az új értéket téríti a biztosító. Az ilyen biztosítás lehet egy olyan casco, amely például három évig az autó új értékét téríti, de van olyan biztosító, amely önállóan is kínálja.

Az autó hároméves életkora azért fontos szempont, mert eddig az ideig veszít legtöbbet értékéből a kocsi. Az értékvesztés elérheti az 50 százalékot is. Ha a kocsi totálkáros lesz, vagy ellopják, akkor – alapbiztosítás esetén – az akkori piaci értéket téríti a biztosító. A GAP-biztosítással viszont a vételárhoz lehet hozzájutni.

Különösen élesen jelentkezik ez a probléma akkor, ha a kocsi finanszírozott. Például egy ötmillió forintos, totálkárossá vált autó után a casco biztosító 3 millió forintot fizet, a hátralékos hitel viszont ennél több is lehet. Így nem elég, hogy az autó oda lett, de még a károsult fizethet a finanszírozónak, hogy az lezárhassa a hitelszerződést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik