Gazdaság

Összefonódhat a Sony Music és a Showtime Kft.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Sony Music Kft. megvásárolja a Showtime Kft. üzletrészének 51 százalékát.

A világon számos érdekeltséggel rendelkező Sony csoport öt vállalkozással van jelen Magyarországon. Ezek közül az egyik a hangfelvételek piacán tevékenykedő, tehetséges művészek felfedezésével, szerződtetésével és menedzselésével foglalkozó, CD-lemezek felvételeit szervező, valamint zenét hanghordozón és digitális formátumban értékesítő Sony Music Kft.

Az 1994-ben alapított Showtime Kft. koncertszervező és produkciós ügynökség, amelynek fő tevékenysége a magyar és nemzetközi előadók koncertjeinek megszervezése, valamint kiállítások, céges események és egyéb tömegrendezvények megszervezése.

A GVH közleménye szerint az összefonódásban résztvevő két vállalkozás-csoport számos piacon aktív, ám csupán két olyan piac azonosítható, ahol mindketten jelen vannak. Ezek a nemzetközi jelentőségű koncerteket nem érintő egyéb rendezvények szervezése, valamint a zenei hangfelvételek készítése és kiadása.

Az összefonódás magyarországi piaci hatásainak értékelése során a GVH egyebek között figyelembe vette, hogy a Sony csoport és a Showtime csoport magyarországi tevékenysége között lényegében nincs átfedés, az összefonódás nem hoz létre és nem erősít meg gazdasági erőfölényes helyzetet.

Az adatok szerint az érintettek sem a zenei felvételek kiadásának, sem a nemzetközi jelentőségű koncertek, illetve az egyéb rendezvények szervezésének a piacán nem rendelkeznek olyan mértékű piaci részesedéssel, amely alapján káros versenyhatás lenne valószínűsíthető.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik