Gazdaság

A BKV-vezér szerint indokolt ennyi luxus

Kocsis István szerint vezetése alatt szakszerűen és jól gazdálkodott az MVM azzal együtt, hogy 3,4 millióért luxusórát, több mint 8 millióért bort vásárolt egy év alatt.
Kapcsolódó cikkek

Mint a Blikk nyomán ma beszámoltunk róla Kocsis István jelenlegi BKV-vezér irányítása alatt a Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt. 3,4 millió forintért márkás svájci órát vásárolt egyéb luxusnak tűnő reprezentatív kiadásai mellett.

Az állami cég egy friss adóvizsgálat eredménye szerint 2007-ben 38,5 millió forintot költött reprezentációs célra.

8,4 millióból bort vásároltak, amit 1,7 millióért díszdobozba csomagoltak, egymillióért vettek szivart és 842 ezer forintért fogadtak szivarszakértőt, étteremben 1,5 millió forintot hagytak 2007-ben, virágra pedig 433 ezer forint jutott. A termékek már nincsenek meg, így a cég vélhetően elajándékozta azokat.

A Villamos Művek nem cáfolta az adatokat, ugyanakkor a jelenleg Kocsis vezetése alatt álló BKV sajtóosztálya késlekedés nélkül eljuttatott szerkesztőségünkbe egy nyilatkozatot, melyben teljes mellszélességgel kiállnak az MVM kérdéses időszakban folytatott gazdálkodása mellett, beleértve az említett reprezentációs költéseket.

Úgy döntöttünk, a nyilatkozatot az alábbiakban szó szerint adjuk közre.

Tisztelt Címzett!

Csatoltan küldjük a BKV Zrt. helyreigazítását a mai Blikk-cikkel kapcsolatban.

BKV Zrt.

Dr. Kocsis István vezérigazgatói tevékenysége idején az MVM Zrt. mindig betartotta a költségvetésében meghatározott és az igazgatóság által jóváhagyott kommunikációs költségkeretet. A hivatkozott költségek a PR és reprezentáció olyan részterületeit érintik, amelyekben az MVM kommunikációs vezetője kompetens, aki a kommunikációs költségekkel – a szakterület vezetőjeként – dr. Kocsis István úr megítélése szerint mindig az MVM céljaihoz illeszkedően, szakszerűen és jól gazdálkodott. Az MVM ráfordítása sem nagyságrendben, sem gyakorlatában nem különbözik más hasonló nagyságú és presztizsű magyarországi vállalat reprezentációs ráfordításától.

Egy sikeres cég működésének megítélése nem a reprezentációs költségek alapján történik. Minden nagyvállalatnak vannak reprezentációs kötelezettségei, amelyeket részben rendezvényeken, üzleti partnerek részére tartott eseményeken, sajtótájékoztatókon és egyéb módon gyakorol. Dr. Kocsis Istvánnak csak annyi köze van az MVM Zrt-nél 2007-ben keletkezett reprezentációs költségekhez, mint minden más céges beszerzéshez, pl. a takarítószer vásárláshoz, stb. amennyiben 2007-ben ő vezette a céget. Bízvást elmondhatjuk azonban, hogy tevékenysége fókuszában nem a kommunikációs területhez tartozó reprezentációs költségek álltak, hanem az MVM Zrt-nek ugyanebben az évben az értékesítésből származó 628 milliárd Ft nettó árbevétele, melynek a hivatkozott reprezentációs költség 0,006 %-a.

Dr. Kocsis István tevékenységének köszönhetően a vezérigazgató közel 42 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el az MVM Zrt-től történt távozása előtt.

A vezérigazgató autóhasználata a vállalati szabályozás, illetve a munkaszerződése szerinti jogosultságnak megfelelően történt.

Dr. Kocsis István egyébként perben áll a Blikk újságírójával korábbi valótlan közlései miatt.

2010. április 28. 14.30
BKV Zrt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik