Gazdaság

Nem értjük az áramszámlát

A 2008-as vizsgálathoz képest is elégedetlenebb az áramszámla érthetetlenségével a lakosság - derül ki a Magyar Energia Hivatal felméréséből.

A felmérés szerint az előző évekhez hasonlóan elégedetlenek az áramfelhasználók az áramszolgáltatási panaszügyek intézésével. A leginkább elégedetlenek a lakosságot és a kisfogyasztókat ellátó egyetemes szolgáltatók ügyfelei.

Az energiahivatal honlapján olvasható 14. elégedettségi vizsgálati összefoglaló szerint az összes áramfelhasználó közül minden második megkérdezett tapasztalt rövidebb-hosszabb idejű áramkimaradást, minden harmadik-negyedik feszültségingadozást, és minden ötödik-hatodik hálózati hibát. A felhasználók különösen érzékenyek a feszültségingadozásra és az áramkimaradásra, leginkább pedig a gyakoriságukra.

Az áramot mindenki drágának tartja. A lakossági felhasználók 27 százaléka nagyon magasnak, 38 százaléka magasnak, 33 százaléka inkább magasnak tartja az áram árát. A nem lakossági felhasználók 27 százaléka ítéli nagyon magasnak, 42 százalék magasnak és 30 százalék inkább magasnak az árat. Ugyanakkor a nem lakossági felhasználók – hasonlóan a lakossági fogyasztókhoz – többségükben és legalább részben, de elfogadták az áramdíj és a szolgáltatás ár-érték arányát.

A felhasználók “elvi fizetési hajlandósága” a környezetkímélőbb energiákért csökkent az előző évhez viszonyítva, ami a növekvő árérzékenységet mutatja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik