Gazdaság

Volkswagen Kínában is kell

Jelentősen bővült a legnagyobb európai autógyártó forgalma Kínában. A Volkswagen-csoport másfélszer annyi autót adott el idén, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A Ford, a Mercedes és a BMW után a Volkswagen-konszern is a kínai eladások jelentős bővüléséről számolt be; a német konszern a világ legnagyobb piacán 60 százalékkal több gépkocsit értékesített az év első három hónapjában, mint egy évvel korábban.

Az első negyedévi eredmények “felülmúlták a várakozásainkat” – mondta hétfőn Winfried Vahland, a VW Kínáért és Hongkongért felelős vezetője. A konszernhez tartozó márkák közül 121 százalékos növekedéssel a Škoda teljesített a legjobban, Audiból 77 százalékkal, VW-modellekből pedig 53 százalékkal többet adtak el az egy évvel korábbinál. A társaság összesen 457 259 gépkocsit értékesített az ázsiai országban januártól március végéig.

Tavaly a gazdasági válság ellenére éves összevetésben 36,7 százalékkal nőtt a VW kínai forgalma, miközben a kínai piac egésze 46 százalékkal bővült. Az idén 25 százalékos, a piac becsült bővülésével megegyező nagyságú növekedést céloz meg a társaság.

Kína az egész iparágnak egyre fontosabb terep. Az 1,3 milliárd lakosú országban a Ford 84 százalékkal, a Mercedes 112 százalékkal, a BMW 106 százalékkal növelte forgalmát az idei első negyedévben.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.