Gazdaság

Google: nyereséges lehet az online lapkiadás

Az internet nyújtotta új lehetőségeket kihasználva az online lapkiadás is nyereségessé válhat - mondta Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója.

A média vezetői azzal vádolják a Google-t, hogy a napilapok netes kiadásaitól az olvasókat és a hirdetési lehetőségeket is elszipkázza. Schmidt szerint azonban az előfizetésen, illetve a hirdetéseken alapuló üzleti modell kombinációja új lehetőséget jelenthetne a hírpiac számára.

A megoldás részletei egyelőre nem ismeretesek, a Google vezetője azonban azt tartja fontosnak, hogy a jelenlegi technológiákkal a kiadók személyre szabottan szólíthatják meg olvasóikat.

A mobiltávközlési lehetőségekkel olyan vezeték nélküli eszközökre is lehet tartalmat szolgáltatni, mint az Amazon Kindle elektronikuskönyv-olvasója, az Apple iPad táblapécéje vagy akár a Google operációs rendszerét, az Androidot használó okostelefonok.

Anders Gyllenhaal, a The Miami Herald főszerkesztője a Google-találatok alapján hozzájuk irányított olvasók ellenére sem hisz abban, hogy a keresőjéről ismertté vált cég valódi partnere lenne a kiadóknak. Szerinte ugyanis a Google és a kiadók más-más irányba mennek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.