Gazdaság

Edina, a Megváltó

Ha Pintér Béla és társulata bemutatót tart, arról illik megemlékezni. Legújabb előadásuk, amely a sokatmondó Az őrült, az orvos, a tanítványok és az ördög címet viseli, feminizált Krisztus-történet, amely napjainkban játszódik. A modern Krisztust Máté Edina teológushallgató testesíti meg.

Vallásalapítás, megdicsőülés, árulás, halál a Bibliában „megszokott módon” követik egymást, természetesen nem mellőzve a Pintér Béla-i közhelyparádét, a bizarr zenei aláfestést és a viccesen túlrajzolt figurákat. Más produkcióihoz képest itt kevesebb geget használ az előadást rendezőként is jegyző író és színész társulatvezető. Mégsem érezni hiányukat, hiszen a mába helyezett Krisztus-történetnek önmagában is abszurd minden egyes pillanata. A Biblia-szemelvény aktualizált színpadi utánközlése számos nyomasztó helyzetet idéz fel, így a néző időnként kellemetlenül érzi magát, sőt szorong.


Edina, a Megváltó 1

Az előadás tehát hat. A színészek most is a szokásos csapatmunkával bizonyítanak. Thuróczy Szabolcsot az egyenletesen jó színészi teljesítmény ellenére is ki kell emelni, az ő polgármestere – az egoista despota, a nőket kihasználó bunkó férfi, majd az alázatos, bigott „szektatag” karikatúrájával – az előadás legjobb alakítása. Tamás Gábor a színházi teret arénaszerűen rendezi be, a sarkokban elhelyezett bőgősök, csellisták a Pergolesit és Mozartot idéző Darvas Ferenc-muzsikával erősítik a humorában is baljós hangulatot. Talán a darab megosztja a társulat rajongóit, ám nem vitás, helye van az „életműben”.


Az őrült, az orvos, a tanítványok és az ördög › Pintér Béla és társulata, Szkéné Színház › Író-rendező: Pintér Béla › Szereplők: Roszik Hella, Enyedi Éva, Thuróczy Szabolcs, Szamosi Zsófia

Ajánlott videó

Olvasói sztorik