Gazdaság

Egyéjszakás kaland

Szóra sem lenne érdemes az Overnight, ha nem nemzedéke egyik fontos rendezője, Török Ferenc készítette volna.

Törökből úgy lett nemzedéki rendező – és nem megjelölt ügyeletes zseni -, hogy első filmje, a Moszkva tér majdnem ugyanolyan érzelmi függést okoz, mint az A kis Valentino és a Megáll az idő. A Szezon már nem volt ennyire erőteljes munka, az Overnight pedig legfeljebb profi. Szenvtelen, humortalan és gyakorlatias, mint egy tender, amelyen el kell indulni, mert a részvétel fontos. A szövegben nincsenek helyesírási hibák, de a párbeszédek nehézkessége azt mutatja, hogy a munkálatokat az optimálisnál többször zavarta meg a pizzafutár.


Egyéjszakás kaland 1

Az Overnight hősei olyan férfiak, akiknek az élete csillogó, mint magazinok lakkfényezett borítója pontosan abban a ragyogó és pörgő világban élnek, amelyben valószínűtlenül nagy pénzeket fizetnek olykor nemcsak nagy, hanem egészen kis teljesítményekért, és amely megfelelően hiszterizált, ám egyben túlmisztifikált ahhoz, hogy azok számára is érdekes legyen, akik a City közelébe se mennek.

Az Overnight főhőse, az ultrasikeres bróker más és más nőkkel ébred reggel, napközben azonban mindig ugyanaz történik vele: nyer, nyer és nyer. Egy nap viszont minden megváltozik: egy megbízó visszakéri a pénzét, méghozzá a garantált nyereséggel együtt. Ha nincs pénz, Péter (Bodó Viktor) mehet a börtönbe. A bróker az időeltolódással variál, a pénznek 24 óra alatt valahol Ázsiában kell hoznia a formáját, ami részben lecseréli a neonos irodakulisszát, másrészt lehetővé tette az indiai koprodukciós partner bevonását. A fiatalember helyzetét jelentősen megnehezítik a forgatókönyvírók, akik zűrös magánéleti vákuumot hoztak létre körülötte, így Péternek egyetlen éjszaka alatt több fronton kell helyt állnia. Zsarolás, egy terhességi teszt, és Gryllus Dorka, mind-mind az őrület határán egyensúlyozó akrobatává teszik a fémhideg brókert. Mégsem sikerült őt elég érdekessé és vonzóvá tenni. Csak egy már valahonnan ismert nemzetközi zsáner köszönt vissza az egészen kis generációból, meg az az érzés, hogy egy rendező nem tud három különböző tematikájú fejlődéstörténeti filmet készíteni.


Overnight › Magyar-indiai-német film › Rendező: Török Ferenc › Főszereplők: Bodó Viktor, Nagy Ervin, Hanns Zischler › 90 perc

Ajánlott videó

Olvasói sztorik