Gazdaság

Értékes tartalom

Sikeres és értékes csak a tartalom folyamatos frissítésével lehet egy honlap. Az értéket mind magunk, mind pedig az ügyfeleink szempontjából meg kell tudni teremteni. Ezért nem kifizetődő, ha körültekintés nélkül használjuk a tartalmat mint eszközt. Érdemes célzottan és tudatosan megtölteni a rendelkezésünkre álló helyet a céges honlapon, hiszen költség és eredmény szempontjából igen hatékony technikák alkalmazására nyújt lehetőséget.

Természetesen folyamatosan figyelni kell, hogy sikerült-e elérnünk kitűzött célunkat, ebben nagy segítséget nyújtanak az analitikai szoftverek. A honlapok nézettségét elemző programok konkrét adatokkal szolgálnak stratégiánkról az objektív értékeléshez, segítségükkel megtudhatjuk, mi érdekli leginkább a látogatókat.

Piaci rések

Letöltések

Érdemes saját előállítású, ingyenesen letölthető tartalmat is elérhetővé tennünk. Ilyen lehet például egy elektronikus könyv. Nem kell attól tartanunk, hogy a letöltéssel sérteni fogják jogainkat, hiszen mi határozzuk meg, hogy mi kerül a letöltött anyagba. Ismertségünket növeli, ha elterjed a felhasználók közt. A letöltés csak regisztráció után legyen engedélyezett, mert így építeni tudjuk saját adatbázisunkat is.

A kutatásokból kiderül, hogy az internetfelhasználók ma egyre több weboldalt néznek meg alkalmanként, ugyanakkor egyre kevesebb időt töltenek egy-egy oldalon. Könnyítsük meg ezért a dolgukat azzal, hogy nem bonyolítjuk túl mondanivalónkat. Fogalmazzunk tömören és világosan. Mivel monitoron megjelenő szöveget kell a látogatóknak elolvasniuk, nem szabad hosszúra nyúlt elemzéseket, szakmai kiselőadásokat megjelentetnünk. Ha ez mégis elkerülhetetlen, akkor gondoskodjunk a nyomtatási lehetőségről.

Az egyszerűséget az átlátható navigációval is meg kell támasztanunk, mert a bonyolult felépítésű honlap hamar elveszti a látogatót: néhány másodperc alatt dönt arról, hogy érdekli őt az adott vállalkozás vagy sem. Egy felhasználóbarát honlap többet tud elérni az ügyfélnél.

Kis- és középvállalkozások számára kitűnő stratégia megtalálni és kihasználni a piaci réseket. Ugyanez érvényes a honlapok tartalmára is. A tervünket kezdjük ezért a konkurens és a tevékenységünkhöz kapcsolódó honlapok vizsgálatával. Specializált és célzott tartalmat érdemes megjeleníteni, amivel egyediek lehetünk a honlapok közt – viszonylag alacsony ráfordítással. Írjunk egyedi tanulmányokat, tippeket vagy teszteket abban a témában, ami kapcsolódik a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz, mert így szakértők lehetünk.

A folyamatos frissítés pedig érdekeltté teszi az ügyfeleket abban, hogy időnként visszanézzenek hozzánk, vagy feliratkozzanak hírlevelünkre. Az egyedi tartalmak abban is nagy segítségünkre lesznek, hogy más honlapok tulajdonosai is elhelyezzék írásunkat, segítve ezzel linkmarketingünket. Nagyobb eséllyel tudunk látogatottságot növelni, ha több honlapon szerepel az oldalainkra mutató hivatkozás.

Az olvasó szemszöge

A bizalomépítésben is fontos szerepet játszik a tartalom: szakértelmünk bemutatásán túl a termékek, illetve szolgáltatások részletes és pontos ismertetésére is lehetőségünk van. Ne a magunk, hanem az ügyfél szemszögéből állítsuk azonban össze.
Technikailag könnyen megoldható és bizalom szempontjából hatékony, ha lehetővé tesszük, hogy ügyfeleink, olvasóink is tudják bővíteni vállalkozásunk honlapját. Ezt hozzászólások, fórum vagy beküldött írások útján érhetjük el legkönnyebben. Lehetőséget adunk vele arra is, hogy a látogatók kreatívak legyenek, élménnyel gazdagodjanak. Ha kevés az időnk vagy a kapacitásunk a tartalombővítésre, így segítségül hívhatjuk a látogatókat is.

A sikeres honlapok technikai fegyverei szinte kizárólag az elhelyezett tartalmakra épülnek. Legegyszerűbb példája ennek a keresőmarketing, ami a szoftverek számára könnyen értelmezhető (szöveges) információkra támaszkodik. Éppen ezért nem mindegy, hogy milyen formátumban helyezünk el tartalmat az oldalunkon (szöveg, animáció, kép vagy éppen hanganyag). Mivel a keresőkben megszerzett eredményes találati helyezésünk lényegi kritérium, tegyük lehetővé a jó pozíciók megszerzését azzal, hogy bő tartalmat kínálunk, a honlapunknak választott kulcsszavakkal összeállítva. A gyakran frissülő, a kulcsszavakat céltudatosan használó honlap a legyőzhetetlennek hitt elsőket is utolérheti.

Szabály szerint

Az értékes tartalom jó alap lehet regisztrációk gyűjtéséhez. Ezzel egyrészt részletesebb információt kaphatunk a látogatókról, másrészt megkapjuk e-mail címüket a későbbi kapcsolattartáshoz. A következő lépésben már személyre szabottan tudunk ajánlatot tenni vagy egyedi árakat kialakítani. A regisztrációknál akkor járunk el szabályosan, ha a látogató kifejezett kérését rögzítjük az e-mail (hírlevél vagy direkt ajánlat) küldésére. A megszerzett személyes adatokat mindig a hatályos szabályoknak megfelelően kezeljük!

Soha nem szabad szerzői jogokat sértenünk a tartalombővítéssel. Bár rengeteg értékes és könnyen másolható tartalom van az interneten, nem lehet ezeket egyszerűen feltölteni saját vállalkozásunk honlapjára. Kérjünk mindig engedélyt a szerzőtől – legfeljebb elutasít, ha nem érdeke, hogy az általa készített anyag minél több weblapon megjelenjen. Léteznek olyan anyagok is, amelyeket szabad felhasználásra tettek közzé. Ezeket engedély nélkül is feltölthetjük, licenctől függően változatlan vagy akár megváltoztatott formában, forráshivatkozással.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik