Gazdaság

Aláírták a Kereskedelmi Etikai Kódexet

Imre István, a dokumentum kidolgozásában fontos szerepet játszó Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) etikai bizottságának elnöke az aláírási ünnepségen elmondta: a kódexhez csatlakozók a magyarországi napicikk-kereskedelem kétharmadát képviselik.

Gráf József agrárminiszter hangsúlyozta: továbbra is célnak tartja, hogy létrejöjjön az élelmiszeriparban az a nagy etikai kódex, amelyhez a termelők, a kereskedők, a feldolgozók egyaránt csatlakozhatnak.


A kereskedelmi törvény alapján a piaci erővel rendelkezőknek etikai kódexet kell alkotniuk. Rövidesen létrejön az a 20 tagú kereskedelmi etikai testület, amelynek feladata, hogy állást foglaljon a vitás ügyekben.


A most aláírt Kereskedői Etikai Kódex egyebek között tartalmazza, hogy a csatlakozók nem tartják etikusnak a partnerre gyakorolt nyomást, ha az a partnereknek szerződésből fakadó megalapozott igényei érvényesítésének meghiúsítását célozza. A reklámoknak a termék valós értékeit kell tükrözniük. A fogyasztónak joga van a termék árától függetlenül a törvényes előírásoknak, szakmai szabályoknak megfelelő minőségi termékekhez, ezért nem forgalmaznak olyan terméket, amely nem felel meg a szakmai szabályok előírásaiban, irányelveiben megfogalmazott minőségi követelményeknek.


A fogyasztó megfelelő tájékoztatása érdekében a jogszabályi kötelezettség hiányában is törekszenek a gyártóval együttműködve a termék és a termékekre jellemző alapanyag származási országának feltüntetésére. A szokásostól jelentősen eltérő minőségű termékeket, különösen az imitátumokat, a fogyasztó számára jól látható módon elkülönítve forgalmazzák.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik