Gazdaság

Kedvezményezett reklámozók

A médiumok egyre nagyobb kedvezményeket adnak a hirdetőknek a listaárból.












Kedvezményezett reklámozók 1



Kedvezményezett reklámozók 2

Kedvezményezett reklámozók 3
Kedvezményezett reklámozók 4

Csökkent a sajtó reklámpiaci súlya tavaly a televízióhoz képest. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése a valós költésekről arra jutott, hogy míg 2003-ben a két médiumtípus azonos arányt (41,3 százalékot) képviselt, 2005-re már 41,8:38,0 volt az állás a televízió javára. Ennek hátterében az áll, hogy míg a televízió 9,2 százalékos, addig a sajtó csak 5 százalékos növekedést tudott elérni az elmúlt évben (lásd a táblát), s a növekedési ütem már 2004-ben is különbözött. Tavaly a legdinamikusabb növekedést, 74 százalékot, az internet produkálta, a rádiós piac valamelyest visszaesett, míg a közterületi költés nőtt.

Az MRSZ évről évre elkészíti becslését a nettó (az ügynökségi jutalékot igen, de az engedményeket nem tartalmazó) költésekről, s ezek egyre nagyobb eltérést mutatnak a listaáron mért adatokhoz képest. Míg 2000-ben a listaárhoz képest feleannyi, 2005-ben csupán harmadannyi valós költést mutatott ki a szakmai szövetség. Ez a barterek és a mennyiségi kedvezmények drasztikus növekedésének tudható be.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik