Gazdaság

A mobil üzletág húzta a Telekom eredményét

A konszolidált, nem auditált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült eredménykimutatás szerint a Magyar Telekom bevétele 0,7 százalékkal 299,927 milliárd forintra nőtt.

A csoportszintű üzleti eredmény 18,1 százalékkal 68,1 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés mérséklődésének, valamint az értékesített távközlési berendezések beszerzési értéke és a személyi jellegű költségek csökkenésének következtében. A Telekom Montenegro Csoport (TCG) eredményeit első alkalommal tartalmazza a magyar telefontársaság pénzügyi kimutatása.

A Magyar Telekom jelentésében Straub Elek, elnök-vezérigazgató az eredmények javulásáról elmondta: ez elsősorban a mobil üzletág jobb teljesítményének, a költségcsökkentésnek, illetve anyavállalati szinten az alkalmazottak létszámának több mint 20 százalékos mérséklésének köszönhető. A csoport alkalmazottainak létszáma az első félév végén 13 363 volt, 7,5 százalékkal kisebb mint egy évvel korábban.

A társaság közölte: a vezetékes szegmens bevételei 4,6 százalékkal 162,5 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli – főként ADSL – bevételek csak részben tudták ellensúlyozni a forgalmi bevételek visszaesését. A mobil szegmens bevételei 7,8 százalékkal 137,4 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek, valamint az előfizetési díjaknak köszönhetően.

A mobil bevételek jelentős része a T-Mobile Magyarországtól származik: a társaság az első félévben 3,5 százalékkal nagyobb, 131,35 milliárd forint bevételt ért el, EBITDA-ja 1,8 százalékkal 51,843 milliárd forintra csökkent. A T-Mobile-nak június végén 45,6 százalékos piaci részesedése volt. A mobil távközlési szolgáltatások közül az értéknövelt, főként SMS és MMS szolgáltatások mutatták a legnagyobb, 17,7 százalékos, 15,3 milliárd forintról 18 milliárd forintra történő növekedést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik