Gazdaság

Lassul a reklámpiac bővülése

A legnagyobb napi fogyasztásicikk- (FMCG-) gyártók kevesebb hirdetéssel jelennek meg az országos televíziókban, mint egy évvel korábban. Erősödhet azonban az internetes hirdetések szerepe, és növekedhet a magazinokban, illetve a rádióban való reklámozás is.

Kevesebbet jelennek meg a legnagyobb FMCG-hirdetők az országos televíziókban, mint egy évvel korábban – tudta meg a Világgazdaság. A legnagyobb húsz hirdető között található 11 vezető napi fogyasztásicikk-gyártó az év első felében 8,1 százalékkal kevesebbet reklámozott, mint egy évvel korábban – derül ki a Mediaedge:cia kutatási divíziója, a MediaLab elemzéséből. Közben a teljes piac 6,5 százalékkal zsugorodott 2004 első hat hónapjához képest.

A költségcsökkentés a reklámpiacra is hatással lehet. A 2003 és 2004 között a Magyar Reklámszövetség becslése szerint 14,7 százalékkal, nettó 154,7 milliárd forintra nőtt a hazai reklámpiac. Szakértők szerint az idén nem lesz ekkora az emelkedés.

Az egyik legnagyobb mértékben a világ vezető FMCG-mogulja, az Unilever csökkentette magyarországi tévés reklámjainak számát. Ennél is jelentősebb a Beiersdorf és a Nestlé visszalépése, előbbi több mint 34, utóbbi pedig több mint 31 százalékkal kevesebbszer jelenik meg a csatornákon. Valamelyest zsugorodott a Procter & Gamble jelenléte is.

Egyes nemzetközi tendenciák azt mutatják, hogy a jövőben tovább erősödhet az internetes hirdetések szerepe, és növekedhet a magazinokban, illetve a rádióban való reklámozás is. Ezt kiegészítendő, egyre több pénzt fordítanak a nem klasszikus kommunikációs csatornákra is, mint például az eladáshelyén lévő reklámra vagy az üzletek saját lapjaiban történő megjelenésekre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik