Gazdaság

Piacon vásárol a magyar

A magyar háztartások évről évre több ruházati terméket vásárolnak. Legtöbb pénzt felsőruházatra költik, s legszívesebben még mindig utcai árusoknál és piacon szerzik be a szükséges darabokat – írja a GfK Hungária Piackutató Intézet „FashionScope 2004" című jelentése.

A GfK Hungária Piackutató Intézet napokban elkészült FashionScope 2004 című tanulmánya a ruházati könnyűipar helyzetét térképezi fel. A piacra a 2000-2004 közötti időszakban lassú növekedés volt jellemző mind az értékesített mennyiség – 2004-ben 235 millió darab –, mind a forgalmi érték – 2004-ben 344 milliárd forint – szempontjából. Az értékesítés mennyisége 2004-ben mintegy 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg az értékbeli növekedés nem haladta meg az 1 százalékot.


A növekedés ellenére továbbra is egy kis méretű hazai piacról beszélhetünk, ahol minden öt háztartásból négy vásárolt valamilyen ruházati terméket 2004-ben. Az egy vásárló háztartásra jutó éves költés 108 546 forint volt, és egy magyar háztartás 2004-ben közel 26 alkalommal döntött úgy, hogy ilyen terméket vásárol, s alkalmanként átlagosan 4 103 forintot hagyott e célból a kasszáknál. Egy ruházati árucikk fogyasztói átlagára 1 465 forint volt a tavalyi évben.


Anyagilag azok jártak a legjobban, akik hipermarketekben, távol-keleti üzletekben, használtruha üzletekben és utcai árusnál szerezték be a ruhát. Ugyanis a még mindig komolyan árérzékeny vásárlók 2004-ben a ruházati termékeket legnagyobb mennyiségben utcai árusoknál és piacon szerezték be – 26 százalék. Mintegy ötödük előnyben részesítette a távol-keleti üzleteket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik