Gazdaság

154 milliárdot költöttek tavaly reklámra

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint tavaly 154,7 milliárd forintért hirdettek a különböző médiumokban Magyarországon. A felmérés szerint a reklámtorta - az elmúlt öt évhez hasonlóan - növekedett, a reklámszövetség szerint 14,6 százalékkal.

Ezen belül az arányok némileg módosultak a tévé javára – írja a Népszabadság. Míg a nyomtatott sajtó és a televízió 2003-ban szinte azonos nagyságú szeletet (41,3 százalékot) hasított ki a tortából, tavaly a tévés költség már két százalékkal meghaladta a teljes sajtóét. A legdinamikusabb növekedést (60 százalékos) ezúttal is az online szolgáltatók produkálták: részesedésük még így is csak kétszázalékos. Jó évet zártak a rádiók is, a reklámokból származó bevételük 39 százalékkal nőtt.

Skriba Judit, a reklámszövetség alelnöke szerint külföldi felmérések azt mutatják, hogy azokban az országokban, ahol nagyobb a tévés választék, a sajtóban költenek többet a hirdetők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik