Gazdaság

Tarolt a Suzuki

Tarolt a Suzuki

Az első negyedévben ismét rekordot döntött az új autók piaca. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint 47 ezer 267 darab új kocsi talált gazdára, 26 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Mivel az autópiacon az első negyedév szokott a legálmosabb lenni, az év egészében a forgalom – a tavalyi 172 ezer darab után – átlépheti a 200 ezer darabos álomhatárt, s amennyiben a trend folytatódik, jövőre az összes eladás megközelítheti a negyedmillió darabot. A szakemberek szerint ekkora a magyar autópiaci potenciál, amelynek elérését évekkel későbbre prognosztizálták.

 

A márkák versenyében az áprilisban új hazai gyártású típust, az Ignist bevezető Suzuki áll az élen, 28 százalékos piaci részesedéssel. A típusváltás előtti “raktártakarítás”, akciózás nagyban hozzájárult az összes eladás növekedéséhez. Az élboly rangsora alig változott: a második az Opel, a harmadik a Renault; e márkák 11,8, illetve 7,9 százalékos piaci súlyt mondhatnak magukénak.

A Renault kevesebb kocsit adott el, mint egy évvel ezelőtt. A másik két francia márkából a piaci ötödik Peugeot eladott darabszáma növekedett ugyan 12 százalékkal, de ez csak fele az átlagos forgalombővülésnek, a Citroën viszont csaknem 40 százalékkal tornászta fel az értékesített darabszámot, és ezzel növelte piaci súlyát. Nagyot lépett előre a Skoda, amely közel 70 százalékkal több autót adott el, és a Peugeot-t megelőzve a negyedik legeredményesebb márkává lépett elő. “Csoporttársa”, a Volkswagen a piaci rangsorban a hatodik, s csupán szerényen növelte az eladásait.

A motorkerékpárok piaca – lépést tartva a személyautókkal – 24 százalékkal gyarapodott, a kishaszon-járművek értékesítése viszont több mint 10 százalékkal visszaesett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik