Gazdaság

Mágikus macskacápa


Mágikus macskacápa 1

Kis túlzással cápavadáiszatra hívta a kíváncsiakat a Kia a Campona Tropicariumba. Az apropó, az alig két év után újraszabott Magentis bemutatója volt. A medencében pancsoló (macska)cápa, az elegáns, áramvonalas tengeri ragadozó ugyanis a honfitárs Hyundai tulajdonába került feltörekvő márka középkategóriájú autójának afféle kabalaállata. Legalábbis az importőr értékelése szerint már a cápafogakat formázó hűtőrács és az ajtókárpit cápakopoltyúra emlékeztető bőre miatt is nagyon hasonlít az új kocsi az ősi vízi lényhez. Azzal a különbséggel, hogy ez a négykerekű “ragadozó” – megint csak a forgalmazó szlogenje szerint – a szívekre vadászik.


Mágikus macskacápa 2

A design, különösen az orr és farrésznél, valóban frissebb, attraktívabb lett, ami egyébként indokolt is volt. Az erőforrások terén viszont nincs változás. Az európai piacokra továbbra is a 2 literes, 136 lóerős, illetve a 2,5 literes, 168 lóerős V6-ossal szállítják a Magentist. Más piacokon még nagyobb, 2,7 literes erőforrással is rendelhető. Az utazás kényelmét a drágább kivitelben már valóban gazdag alapfelszereltség szolgálja; rendelhető “triptonik” rendszerű automata sebességváltó is – igaz, ez a megújulás előtti változatban már szintén kapható volt. A kategóriában alapvetően elvárható ABS-szel és 4 légzsákkal is rendelkezik a Magentis.

A vevő szíve azonban nem csak a design, hanem az árlista láttán is nagyot dobbanhat. Saját kategóriájában az 5,3 milliós induló ár vonzónak tűnik, és a felszereltségi listát böngészve a nálunk legpazarabb Magentis 7,6 milliós ára sem riasztó. Az új modell így a feltörekvő márka piaci karrierjéhez is minta lehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik