Gazdaság

Jaguarok – Kis cica, nagy cica

A közelmúltban kezdte meg a legkisebb és legolcsóbb Jaguar, az X-Type értékesítését a magyarországi importőr.#<# A tavaly őszi bevezetése óta kasszasikernek számító "kis" Jaguarnak "oroszlánrésze" volt abban, hogy 2001-ben csaknem megduplázta eladásait a Jaguar Hungary. Míg 2000-ben a végső mérlegben 48 eladott gépkocsi szerepelt, addig a magunk mögött hagyott évben összesen 84 Jaguar kelt el. Az idei terv 107 darab, de akár 120-150 kocsi eladását is reálisnak tartja a forgalmazó (április végéig már 30-an átvették új gépkocsijukat, és ugyanenynyi élő megrendelést tartanak nyilván). A népszerűségre tekintettel bővíteni kell az eladási pontokat, ennek első lépéseként Kecskeméten képviseletet nyitottak. Jaguarok – Kis cica, nagy cica 1Egyébiránt világszerte soha nem látott lendületet vettek az év első négy hónapjában a Jaguar-eladások. Április végéig összesen 44,7 ezer gépkocsit értékesítettek, 75 százalékkal többet, mint az előző esztendő hasonló periódusában. Ez a teljesítmény alig marad el az 1997-es év 12 havi eredményétől.

A piaci siker elsősorban az X-Type iránt megnyilvánuló érdeklődésnek köszönhető, amelynek április végén mutatták be az új, 2 literesnek nevezett, valójában inkább 2,1 literes verzióját. A kizárólag első kerék meghajtású modell megszületése után az a nagy kérdés, sikerül-e meggyőzni a vevőket, hogy a legkisebb, “legolcsóbb” Jaguar sem marad el a műszaki jellemzők, menettulajdonságok, útfekvés, dinamizmus, kényelem tekintetében a márka megszokott színvonalától. Az új imázsnak Magyarországon nyomatékot ad a 10 millió forint alatti ár is.

Jaguarok – Kis cica, nagy cica 2Jaguar újdonság, hogy a nagyobb testvér S-Type-nek is megjelent az újabb típusa és a bivalyerős “R” kivitele. Az 1999 óta piacon lévő modellből világszerte 135 ezer került forgalomba. E típus két és fél évvel ezelőtti megjelenése korszakváltást hozott a brit társaság üzletpolitikájában, amelynek az azt megelőző 30 esztendőben nem volt ebben a piaci szegmensben gyártmánya. Az új S-Type külsejében gyakorlatilag nem tér el elődjétől. Belül viszont az X-Type-éhoz hasonlóan alakították ki a középkonzolt, hogy helyet biztosítsanak az opcionális 18 centiméteres képátmérőjű navigációs rendszernek. Műszaki téren a legjelentősebb változásnak a 6 fokozatú ZF gyártmányú automata sebességváltót tartják, amelyet mellesleg e kategóriában elsőként a világon az S-Type-nál vezettek be. Kiszélesedik a motorválaszték is, a 3 literes V6-os változat mellett, a lefelé nyitás jegyében, megjelenik egy 2,5 literes is, míg felfelé a 4 literes V8-as modellt egy 4,2 literes váltja fel. Ez utóbbi motor kompresszoros feltöltővel ellátott változata 400 lóerő teljesítményű, az így hajtott gép S-Type R néven került be a típusválasztékba, jelölve a sportos karaktert.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik