Gazdaság

Bang & Olufsen – Kép a falon

Merjük folyamatosan megkérdőjelezni a megszokottat, miközben keressük a meglepő, de tartós élményt.#<# Imígyen szól a szórakoztató elektronikai termékeket gyártó Bang & Olufsen jövőképe, s ugyanez a mottó jellemzi a vállalat által képviselt értékeket és kultúrát 77 éve. Egy olyan korban, ahol a legtöbb termékbe eleve beleépítik a gyors elhasználódást, e cég készülékei szinte az "örökkévalóságnak" szólnak. A történet 1925-ben kezddött, amikor két fiatal dán mérnök, Peter Bang és Svend Olufsen céget alapított. Első korszakalkotó újdonságuk a Bang & Olufsen Eliminator volt, ami forradalmasította a rádiótechnikát, mert első ízben tette lehetővé, hogy a készülék közvetlenül az elektromos hálózatról működjön. Ekkor a gyártás még az Olufsen család otthonának padlásán zajlott, szó szerint manufakturális körülmények között. Két évvel később azonban már felépült a gyár Struer mellett, ahol ma is található a cég gyártási, és kutatási-fejlesztési központja. Az általuk fejlesztett nyomógombos rádió 1938-ban jelent meg, s a cég gyártotta az első hordozható sztereó készüléket is, 1957-ben. A világ egyik legkorszerűbb televíziógyárát 1985-ben nyitotta meg a Bang & Olufsen, és az ezredfordulóra elkészítették a BeoCenter AV5-ös berendezést, mely elsőként integrálta az összes audio-vizuális funkciót egyetlen készülékbe. Bang & Olufsen – Kép a falon 1A zászlóshajó szerepét manapság a Beo Vision 5 névre keresztelt plazma tévé tölti be. Az efféle készülék ötletét közel 40 évvel ezelőtt álmodták meg a Fahrenheit 451º című, Ray Bradbury könyvéből készült tudományos-fantasztikus film készítői. Ez inspirálta a Bang & Olufsen formatervezőjét, David Lewist, hogy készítse el a plazma tévé tervét: ebben a filmben látott első ízben olyan falra akasztható, nagyképernyős televíziót, amely pont úgy festett, mint egy kép a falon, s amely később – igaz, csak évtizedek elteltével – kézzelfogható valósággá vált.

Az audio-video termékeket, orvosi műszereket, telekommunikációs eszközöket gyártó cégcsoport immár a világ 14 országában rendelkezik saját értékesítési központtal, kiskereskedelmi hálózata pedig összesen 40 országban van jelen. Magyarországon 1999-ben jelent meg a cég, amely a napokban a Mammut bevásárlóközpontban nyitotta meg legújabb üzletét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik