Gazdaság

Range Rover – Többcélú luxus

Range Rover  – Többcélú luxus 1Lenyűgöző, avantgárd, szembetűnő, mégis Range Rover.#<# Aki ismeri a Land Rover-tradíciókat, magyarázat nélkül is érzi, hogy a gyári sajtóanyagból idézett néhány jelző alapján az L322-nek nevezett, most bemutatott, immár harmadik generációs Range Rover maga a forradalom. Ezt az autót is még zavartalan országúti kényelemre tervezték, miközben továbbfejlesztették legendás terepjáró-képességét. Az új alváz, az új felfüggesztés, az új erőátviteli egység és az új forma a gyári értékelés szerint a garancia arra, hogy az új Range Rover mint "többcélú luxusautó" folytatja a sikertörténetet. Az első nemzedékű Range Rover Classic 26 évet ért meg, végül 1996-ban, 317,6 ezer darab gyártása után küldték nyugdíjba. A második generációs modell 7 évig vezette az értékesítési listákat, s ezzel az összes Range Rover-eladások száma megközelítette az 500 ezret. Egy Range Rover lényegében nem lenne az ami, ha nem lenne praktikusan vízszintesen elválasztott hátsó ajtaja, masszív hűtőráccsal szerelt merész, függőleges orra, parancsnoki jellegű vezetőülése, kagylóhéj-motorházteteje és nem jellemezné a karosszéria vízszintes és függőleges vonalainak szinte négyszögletes kölcsönhatása. Range Rover  – Többcélú luxus 2Az új modellben a legnagyobb változás a “ruha” alatt található. A Freelanderrel megegyezően az új Range-nek is acél héjszerkezete van, amely nagy merevséget ad a kocsiszekrénynek. Különlegességét, az úton és terepen tapasztalható példás útfekvését azonban a teljesen új, alvázkeretre épülő univerzális független felfüggesztésnek és a számítógép által vezérelt, összekapcsolt elektronikus légrugós felfüggesztési rendszernek (electronic air suspension – EAS) köszönheti. A korábbi típusokban már jól bevált szisztéma finomításaként mind a négy kereket titokzatos csengésű “keresztcsatoló szelepekkel” látták el, amelyekkel aszfalton merevebb, terepen pedig puhább lesz a rugózás. Az EAS “terepérzékelő szoftvere” adott esetben kinyitja a két szelepet, s puhább lesz a rugózás. A légrugós felfüggesztés közúti használat során “normal” üzemmódban dolgozik. Óránként 100 kilométeres sebesség alatt azonban akár 60 százalékkal is leereszkedik, majd a sebesség további, 20 kilométer/óra alá csökkentése esetén a karosszéria teljesen leül. Mire megáll, a Range Rover már a lehető legalacsonyabb helyzetére áll be a kiszállás és beszállás megkönnyítésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik