Gazdaság

Online bizalom?

Nem a fogyasztói igényekre alapozva, hanem a verseny miatt kezdtek bele a hazai pénzintézetek az internetes banki fejlesztésekbe. #<#Jelenleg négy bank nyújt online szolgáltatásokat (lásd a grafikont), de hamarosan piacra lép a Kereskedelmi és Hitelbank, a Budapest Bank, valamint a Magyar Kereskedelmi Bank is. Az internetet egyelőre csupán új disztribúciós csatornának tekintik a pénzintézetek, vagyis speciális, csak a hálón elérhető szolgáltatást nem alakítanak ki - állapítja meg a KÓD Gazdaság- és Médiakutató Intézet tanulmánya. Kivétel ez alól az internetes ügyfelek tekintetében piacvezető OTP Bank elektronikus számlacsomag terméke, amely egy speciális virtuális bankkártya-megoldást kínál a biztonságos online vásárláshoz. Online bizalom? 1Előremutató kezdeményezésnek tekinthető még a CIB WAP-alapú szolgáltatása és hitelkalkulációja, valamint az ING pénzügyi portálja, amely többcsatornás ügyfélelérést és banki-biztosítási termékek keresztértékesítését teszi lehetővé.

Noha internetes banki szolgáltatások már 1997-től elérhetőek Magyarországon, a lakosság még mindig bizalmatlan ezzel a csatornával szemben. Arra a kérdésre, hogy amennyiben lenne rá lehetősége, igénybe venne-e internetes bankszolgáltatást, a megkérdezetteknek csupán 4 százaléka válaszolt határozott, további 15 százalékuk pedig feltételes igennel, a legnagyobb arányban (41 százalék) viszont a határozottan elzárkózók képviselték magukat. Az átlagosnál nyitottabbak a 18-39 éves korosztály tagjai, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a szellemi munkát végzők és természetesen az aktívabb bankügyfelek. Azok körében, akiknek van otthoni internetelérésük, mintegy háromszorosa, 12 százalék a határozott igennel válaszolók aránya, s további 27 százalék feltételesen érdeklődik a szolgáltatás iránt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik