Gazdaság

Genfi autószalon – Szélvédő a jövőre

Az új évezredhez méltóan jövőt idéző, egyesek szerint a valós élettől iis elrugaszkodott, futurisztikus volt a 71.#<# Genfi Nemzetközi Autószalon. Az álmok világából érkezett, vagy éppen a fél évszázaddal ezelőtti divatból merített koncepcióautók tömege mellett természetesen az autógyártók valamenynyien kirukkoltak sorozatérett újdonságokkal is. A mintegy 90 ezer négyzetméteres kiállítás a szakma szezonnyitó nagy seregszemléje, amelyre illik tartogatni egy-két, a konkurenciát pukkasztó meglepetést. Így szokványos, hogy a rendezvény alatt egymást érik a világpremierek. Az idén például az alábbiaké: Aston Martin V12 Vanquish, Bertone Filo, Volvo City Concept Car, továbbá az AMAG tuningcég VW Passat W8-asa. Genfi autószalon – Szélvédő a jövőre 1Nehéz lenne meghatározni, hogy az akár már meg is rendelhető új típusok, vagy a “homo ludens/homo technicus” képzeletéből kipattant négykerekű furcsaságok vonzottak-e több érdeklődőt. A jó néhány meghökkentő abszurd szerkezet között például a Nissan Chappo koncepcióautó várhatóan ebben a formában sosem kerül a szalagra, de mutatja, milyen vérfrissítést hozott a Renault-val kötött házasság. A konstrukció alapfeladata, hogy városi közlekedési eszközként szolgáljon, egyúttal életteret kínáljon a technós ifjúságnak is. A Chappo megálmodója állítólag a történelmi japán teaházi enteriőrből merített. A kocsi belső tere valóban akár teaház, vagy internet kávézó is lehetne, alkalmas a barátokkal a társadalmi életre, zenehallgatásra, de internezni is lehet benne.

Genfi autószalon – Szélvédő a jövőre 2A mai ízlésvilághoz viszont közelebb áll egy másik, a nagy múltúZ 240 után Z Conceptre keresztelt újdonság, amelyet a Nissan Design America tervezett a Nissan műszaki központjával együttműködve. A végeredmény egy bájos, de vad kétüléses, 3,5 literes V6-os motorral, 260 lóerővel.

Genfi autószalon – Szélvédő a jövőre 3A konzervatívabb ízlésűek számára is tartogatott izgalmakat az idei szalon. A DaimlerChrysler ugyancsak Genfben tartotta a Jeep Cherokee európai bemutatóját. A kompakt kombi terepjáró amerikai léptékű 3,7 literes, V6-os motorja mellett 2,4 literessel, sőt 2,5 literes turbódízellel is készül. Genfben volt a Peugeot 307-es világpremierje, csakúgy mint az Ignisnél nagyobb, igényesebb, de ugyancsak a Wagon R+ padlólemezére épített Suzuki Lianának. Miközben a kicsik nőttek, volt jó néhány márka, amely éppen ellenkezőleg, egyre kisebb kategóriákban próbál szerencsét. Ilyen a Ford érdekeltségébe tartozó Jaguár, amely az S-type után még kisebb méretű, viszont így nagyobb vevőkört megcélzó, állandó összkerékhajtású kocsit vitt el Genfbe. A Jaguar X-type az elvárható és extra kényelmi berendezéseken túl egyebek között olyan ínyencségeket is tartalmaz, mint az egész Európát tartalmazó, DVD-vel kombinált műholdas navigációs rendszer. A kompakt sportlimuzin 2,5 literes, 196 lóerős és 3,0 literes, 231 lóerős V6-os motorjával ugyan bőven 220 kilométer feletti tempóra képes óránként, Magyarországra mégis csak nyárra érkezik meg, hogy a piacon egyebek mellett a Mercedes C-vel és az Audi A4-gyel versenyezzen a vevőkért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik