ORBÁN CSABÁNAK volt mit a tejbe aprítania, ráadásul nemzetközi karrier előtt állt a Shell Hungary Rt. marketingkommunikációs menedzsereként, mégis otthagyta munkahelyét, és saját céget vásárolt. Így ugyanis gyorsabban megkezdhette a tevékenységét, mintha új társaságot alapított volna.
A Shellnél eltöltött két és fél év során úgy érezte, eljutott a csúcsra. Nem tetszett neki, hogy akadt olyan hónap, amikor mindössze négy napot tölthetett otthon. Nemcsak azért, mert monotonnak érezte mindig ugyanolyan szállodákban ugyanazt reggelizni, hanem azért is, mert a családi életét is fontosnak tartja – ma már egy másfél éves gyermek apja. Elege volt a nagyvállalatból, szerette volna kicsiben kipróbálni egy ügyfélkör felépítését. “Óriási félelemmel hívtam fel az embereket, s hihetetlen érzés volt, hogy multi cégeknél is eredménnyel jártam. Bementem a munkahelyemre öltönyben, tárgyaltam, utána fizikai munkát is végeztem, mert ki kellett alakítani az irodát” – emlékszik vissza a két és fél évvel ezelőtti indulásra a vállalkozó, aki a Shellt is az ügyfelei között tudhatja.
Cége, az M. C. Direct direkt marketinggel foglalkozik, de többek között üzleti levelezés nyomtatását is vállalja. “A meglévő ügyfeleket megtartani jóval olcsóbb, mint újakat szerezni. Sokat számít például az olyan figyelmesség, amikor a partner névre szóló üdvözletet kap” – vallja Orbán Csaba. “A vállalatnál megvoltak a pénzügyi feltételek, adott volt az infrastruktúra, s nekem a saját cégemben eleinte hatalmas stresszt jelentett, hogy mindezt nekem kellett megteremteni, valamint hogy a munkatársak és a beszállítók pontosan megkapják a fizetésüket – akkor is, ha otthonról kellett elhozni a pénzt -, s hogy az ügyfeleknek időben leszállítsuk a munkát” – mondja a cégtulajdonos. Hozzáteszi: időben váltott, mert negyven fölött már nehezen adják fel az emberek a kényelmüket. –